2024 február 28. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piac100. adásához érkezett a Heti Kettes!

100. adásához érkezett a Heti Kettes!

Balázzsal beszélték át az elmúlt két év legnépszerűbb témáit. A jelenleg is sokakat érdeklő EPR mellett a Zalando magyarországi megjelenését éppen úgy górcső alá vették, mint azt a kérdést, mely szerint a fulfillmenté a jövő. A cseh/szlovák Temu minden korábbinál jobb árakkal és a közösségi médiát elárasztó hirdetéssel várhatóan hatással lesz az e-kereskedőkre, erről szintén szóltak a szakemberek a századik adás témái között. 

EPR az aktualitások főszerepében

Szeles Balázs nemcsak webshopot üzemeltet, hanem elsősorban UNAS-os webáruházakkal foglalkozókat lát el szakmai tanácsokkal. Véleménye szerint az EPR egyetlen webáruháznak sem hiányzott, de úgy véli,  

„… azért nagyjából utolérték magukat a webáruházak, bár ugye most mentek be még először bevallások, most jönnek meg az első számlák, még azért lehet látni akadályokat, tehát majd most fog még kiderülni, hogy mennyire is működőképes az.”

 Az adásban elhangzott, hogy az EPR nyilvánvalóan nem egy magyar sajátosság, hanem az Európai Uniós szabályozás került átültetésre a hazai joggyakorlatba. 

Sokba kerülhet a Zalando?

A Heti Kettes sokakat érdeklő témájául szolgált a Zalando, és mindazok a kedvező megoldások, amiket az ingyenes szállítással, visszaszállítással, cserével nyújt a fogyasztóknak.  Ormós Zoltán a Zalando kínálta lehetőségekkel már korábban találkozott. 

„ Elkezdtük ezt a regisztrációs folyamatot, ugye ez több körön keresztül zajlott át, vagy négy hónapig, és szépen lassan úgy csorogtunk be egyre beljebb, egyre beljebb, és egyre több szám látszott, egyre többfajta díj látszott, de hogyha egy kereskedőként ott megjelenünk, akkor mi mindenért kell majd fizetni.” 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy az állandó és a darabszámmal növekedő professzionális költségek a fulfillment szolgáltatással összekötve igencsak magas számokat tudnak produkálni. A szakember véleménye szerinte kis márkával, néhány termékkel kifejezetten jól el lehet indulni, de egy nagyobb márkának igen komoly költségekkel kell számolni a Zalando-nál. 

Érdemes a „nagyoktól” tanulni!

A beszélgetésből kiderült, hogy a hazai webshopok nyitottak a tanulásra és az újdonságokra, és ha anyagilag nem is bírnának el egy ilyen szolgáltatásokat nyújtó lehetőséggel, mégis tudni kívánják, mi a siker titka, mások milyen erősséggel rendelkeznek, és hogyan lehetne ezeket beépíteni a saját működésükbe. Alapvetően megegyezett a szakemberek véleménye abban, hogy lehet szó a grundon focizásról, vagy az e-kereskedelemről, az ésszerű, átgondolt stratégiának kell főszerepbe kerülnie, ez lehet a siker kulcsa.

Mi a Temu sikerének titka?

S ha már a profizmusról esett szó, akkor a beszélgetésben nem mehettek el a Temu témája mellett sem. Balázsnak jó tapasztalatai vannak ezzel a fajta gyártól a fogyasztóig modellel.

„…valójában beregisztráltam, és természetesen ki is próbáltam a rendelést, és megmondom szintén, hogy nagyon-nagyon profin állnak hozzá”. 

A színvonalas marketing, a gyors szállítás sajátos üzleti modellt hozott létre, ami úgy tűnik, nagyon is működőképes a hazai felvevőpiacon. A fogyasztói adatok felhasználásával kapcsolatban ugyan már voltak ellenérzések, de a szakemberek véleménye megegyezett abban, hogy más óriás cégek is felhasználják azokat ügyesen, a megfelelő felhatalmazások begyűjtésével. 

A fulfillment kifejezetten ajánlott a kezdő webáruházaknak!

A 100. adásban végül, de ahogy mondani szokták, nem utolsó sorban a fulfillment jövőjéről esett szó. Kezdő webáruházaknak kifejezetten hasznos lehet, hiszen nem kell a logisztikára figyelni, hanem olyan feladatokkal foglalkozhat, mint a marketing, az előadások, a forgalomnövelés. A kiszervezett logisztikának sokféle hazai szolgáltatója van, és a kevés termékkel működőknél megéri ebben gondolkodni. 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a webáruházak itthon mindent maguk igyekeznek megoldani az elején. Ez viszont gyakran éppen a fejlődéstől való időt veszi el. Egyfajta lehetőség az is, hogy a termékkör egy részét kiszervezett logisztikába viszik be, a másik felét pedig maguk intézik. 

A webshop üzemeltetőknek és a piacra lépni kívánóknak egyaránt hasznos tartalmakat készítő, hetente jelentkező Heti Kettes csapatának még sok hasonló születésnapot kívánunk, mint ez a 100. volt!

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb