Alapvetőnek tűnhet, gyakran mégis éppen az ellenkezőjével találkozhatunk. Vagy ami még rosszabb, a hiteles és tartalmas információk teljes hiánya jellemző egy-egy weboldalra. Az ilyen szolgáltatók és webshopok nem sok jóra számíthatnak, még akkor sem, ha egyébként meggyőző árakon dolgoznak.
Célkeresztben a bizalomépítés
A mai kor embere kiemelt jelentőséget tulajdonít a megbízhatóságnak. Mi más lenne a bizalomépítésnek jobb eleme, mint a jó kommunikáció? Nem, ezúttal nem a reklámokra gondolunk, hanem kifejezetten azokra a tartalmakra, amelyek a weboldalon megjelennek. A termékeiket értékesíteni kívánók jelentősen nehezebb helyzetben vannak, mint néhány évtizeddel ezelőtt. Tény, hogy a piactér egy szelete mára áttevődött az online térbe, de ezen felül is átalakultak a fogyasztók részéről az elvárások.
Ne maradjanak el a termékleírások!
A vásárlók nem érik be azzal, ha rendelhetnek Tőled. Igényeiket sok más webáruházból is kielégíthetik. Fontos, hogy meggyőzd őket arról, Te vagy a leginkább megfelelő eladó. Ez különösen nehéz akkor, ha az értékesíteni kívántakat számos más helyen is elérhetik az érdeklődők. Ettől függetlenül fontos, hogy részletes, mindenre kiterjedő termékleírások kerüljenek oldaladra. Igen, néhány kattintás, és utána tudnak nézni a vevők egy-egy márka termékcsoportjainak. Ha viszont már kattintgatnia kell, akkor nagy eséllyel más oldalon marad, és adja le végül rendelését. Ez nyilvánvalóan nem jó nekünk.
Hitelesség és egyediség
Az egyedi, mégis a tényeket tartalmazó termékleírásokon túl tehát valami pluszt kell nyújtanod ahhoz, hogy elég megbízhatónak és hitelesnek tartsa oldalad a potenciális vevő. A design és a neuromarketing világában most nem mélyednénk el, ezekről korábbi cikkeinkben már többször is szóltunk. Inkább helyezzük ezúttal középpontba a blog tartalmakat, amelyek fontosabbak, mint sok webáruház tulajdonos hinné.
Lejárt a tartalmatlan tartalmak ideje!
Mit vár el a mai kor fogyasztója a weboldalon megjelenő blogoktól? A kulcsszavak egymásra halmozása és a tartalmatlan tartalmak ideje lejárt. Ezeket már csak a Google jóindulatának elnyeréséért is érdemes kerülni. De akkor mi kerüljön helyettük a blogba? Nem árt, ha a cikkek írója otthonosan mozog az érintett területen. A szakmaiságot nélkülöző tartalmak sajnos csak ártanak a brand megítélésének. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a fogyasztók rendszerint valamilyen problémájukra keresnek megoldást. Hiába jelent ez egyet azzal, hogy például egy étrend-kiegészítő beszerzése lesz a segítség, tudni kívánják, miért és hogyan fejti ki a hatását, miként működik a szervezet, hogyan hasznosítja az alapanyagot, sőt, mi alapján érdemes a kínálatból választani.
Hogy maradjunk az egészség megőrzésének témakörénél, megéri olyan cikkekkel feltölteni a blogot, amelyek nem nélkülözik az aktualitást sem. A nyári strandbetegségek télen kevésbé relevánsak, mint ahogy az influenzaszezonról sem a májusi hónapokban érdemes írni. A szezonalitás, az aktualitás és a szakmaiság azonban még mindig nem elég. Mitől lesz igazán olvasmányos és szerethető egy cikk? Attól, hogy az írója maga is tisztában van a felmerülő problémával, talán saját tapasztalatokkal is rendelkezik, a területen tevékenykedik, és rálátása van a dologra annak emberi oldalánál fogva is. A jó szövegíró sajátossága az, hogy képes beleérezni magát bármilyen helyzetbe, és emberként ír embereknek, hasznos információkat nyújtva közérthetően, mégis megfelelő szakértelemmel a háttérben.