2024 május 23. csütörtök
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacA TEMU már most veri az eMagot

A TEMU már most veri az eMagot

Az Ecommerce Hungary Heti kettesének legutóbbi részében, Ormós Zoltán tolmácsolásában, a fő hír ezúttal nem más volt, mint az, hogy a TEMU leelőzte a látogatási statisztikákat illetően az eMagot. A vonatkozó statisztikák alapján elmondható, hogy a TEMU-hoz az elmúlt 28 napban 316 146 látogató érkezett a magyarországi felületen, magyar IP-címekről. Ezzel szemben az emag.hu mindössze közel 294 ezer látogatót tudhatott magáénak. 

Csak 5 hónap kellett a semmiből érkezett TEMU-nak

Nagyjából ez azt jelenti, hogy naponta legalább 5-6 százalékkal verte a TEMU az eMagot. Az összes oldallátogatás 28 nap alatt a TEMU esetében kétmillió volt, az eMag-nál mindössze másfél millió. A műsorban augusztus 30-án szóltak a szakemberek a TEMU-ról, mint egyfajta lehetőségről. Öt hónap alatt tehát már lehagyta a piacvezető eMagot. 

A TEMU letarolta a piacot

Az elmúlt hónapokban nem volt olyan ember, aki ne találkozott volna a TEMU hirdetésekkel. Ez nagyrészt annak az elképesztő hirdetési dömpingnek volt köszönhető, amivel szó szerint letarolta a piacot. A tapasztalatok azt mutatják, hogy megdöbbentő összegeket költenek a hirdetésekre, a Financial Times elemzése szerint pár hónap alatt csak az amerikai piacon 3 milliárd dollárt költött a TEMU hirdetésekre. A célja az Amazon egyeduralmának megszüntetése, s ha ezzel összehasonlítjuk a magyar piacot, akkor valószínűleg nem meglepő, hogy az eMag már most alulmarad. 

A gyártók és a fogyasztók összekötése – Ez lenne a siker titka?

Amit már most el lehet mondani, az az, hogy ha valaki olyan webshopot üzemeltet, ami kínai árut értékesít, akkor célszerű más megélhetési opcióban gondolkodnia. A TEMU koncepciójának az egyik alapja tehát az, hogy a gyártókat és a fogyasztókat közvetlenül köti össze, innen az óriási árelőny. Versenyjogi szempontból a dömpingár alkalmazása és az ingyenes szállítás lehet problémás. A gyakorlatban sokszor veszteséggel árulják a termékeket, ezért felmerül az a kérdés is, hogy ilyen hirdetési költségek mellett hogyan és meddig éri meg nekik. 

Egyre többen átpártolnak a TEMU-hoz

A piacon egyértelműen látszik, hogy akik az eMagban éppen azt szerették, hogy mindent egy helyről lehetett beszerezni, azok mára részben átpártoltak a TEMU-hoz. Ebben természetesen az is szerepet játszott, hogy gyakorlatilag hasonló, vagy akár ugyanazok a termékek elérhetők a TEMU-nál is, csak ugyebár töredék áron. Ez a nem mindegy. Az ingyenes szállítással az eMag nem tudja felvenni a versenyt, sőt, az elmúlt időszakban az utánvétes fizetés is költségvonzattal jár, még akkor is, ha túllépte a vásárló a 10 ezer forintos rendelési határt. A napi oldallátogatások számában már 15 százalékkal meghaladta a TEMU az eMagot, mint eddigi magyar piacvezetőt. Mindez 5 hónap alatt, tulajdonképpen a semmiből érkezve.



CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb