Biztos pont. Egyfajta bázis, amire tulajdonképpen számítani lehet, még ebben a megváltozott gazdasági környezetben is. Hasonlóképp tekinthetünk a visszatérő vásárlóra. Szereti a kedvezményes kuponokat, az ingyenes szállítási napokat, de akkor is szívesen dönt a webshop mellett, ha csupán az aktuális beszerzéseiről van szó. Nem köti akciókhoz a vásárlást, de természetesen örül azoknak. Hogy lesz ebből növekedés? Miért tartják sokan a visszatérő vásárlót a növekedés kulcsfontosságú tényezőjének?
A piaci növekedést hajlamosak vagyunk az újonnan érkező vásárlók számánál megfogni, és ez valahol tényleg így is van. Ahhoz azonban, hogy sikerüljön minél többekhez eljuttatni a kínáltak hírét, érdemes a már meglévő, a közösségi portálokon aktív követők szemével gondolkodni. A kedvező ajánlatokat sokan megosztják ismerőseikkel.
Ajánlások, elégedettség
Az ajánlás az egyik legjobb módja annak, hogy bizalommal forduljanak a webáruházhoz a potenciális vásárlók. Az online reklám megszámlálhatatlan válfajával találkozhatunk és használhatjuk ki azokat a népszerűsítés érdekében, ám az elégedett vásárló mintegy organikus módon segít bevonzani másokat is. Persze csak erre nem alapozhatjuk az üzletpolitikát, de a visszatérő vásárlókat érdemes „jutalmazni”.
Motiváció
A Google is előnyben részesíti azokat a vásárlói ajánlásokat, amelyek ténylegesen a fogyasztóktól érkeznek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a Google már vizsgálja, mi az, ami mesterséges intelligencia segítségével született, kifejezetten erre a célra szakosodott, főként távol-keleti cégek közreműködésével íródott, vagy egyértelműen a fogyasztói elégedettség áll a háttérben.
Hírlevélben érkező kuponkódokkal, törzsvásárlói kedvezményekkel hálálhatod meg visszatérő vásárlóidnak, hogy webshopod mellett teszik le időről-időre a voksot. A hűségpontokról sajnos gyakran kiderül, hogy nem bírnak elég motivációs értékkel, és ha több rendelés alatt is mindössze néhány száz forint jön össze, joggal gondolhatja a vásárló, hogy nem sok értelme van ennek. A visszatérő vásárlóra való odafigyelés kifizetődik, megéri a dolog az anyagilag nyitottabb gondolkodást.
Influencerek, mint visszatérő „vásárlók”?
Korábbi cikkünkben már szóltunk az influencerek töretlenül népszerű szerepéről. A PR ajándékok, vagy éppen a felajánlott levásárolható összegért kiküldött termékek akár rendszeresen megjelenhetnek a videós tartalmakban, Instagram posztokban. Ennek köszönhetően rendkívül nagy elérhetőség generálható, ami a látogatókon, a vásárlók számának növekedésén is megmutatkozhat. A hazai influencerek egyre szélesebb kört fednek le, így jó eséllyel sikerülhet olyat találni, akinek tevékenysége, személyisége és a nem elhanyagolható intelligenciája is megvan a hiteles népszerűsítéshez. Ez utóbbi fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni, hiszen az emberek gyakran azonosítják a cég által képviselt színvonalat azzal, hogy milyen influencerekhez adja a nevét. A szinte „ingyen reklám” is csak akkor váltja be a hozzá fűzött reményeket, ha a felépített brand nem csorbul egy esetlegesen nem kompetens véleményvezér szereplésével.
A visszatérő vásárlóra tehát mindenképpen megéri értékként tekinteni. A további vásárlások generálása azonban a kereskedelmi – és marketing politikán egyaránt múlik. Ez utóbbiak pedig az új érdeklődők bevonzását is megcélozhatják.