Állásfoglalás
az át nem vett csomagokkal kapcsolatos jogi kérdésekről
Ingyenesen letölthető állásfoglalásunkat a FogyasztóBarát, a VirtuálJog, a DrWebshop és a Payee tapasztalt jogászai is véleményezték, mely egy példamutató együttműködés alapját teremtette meg. Köszönjük ezúton is munkájukat!
Az állásfoglalásunk négy kérdés megválaszolására terjed ki:
- Sért-e jogszabályt a vevő, ha nem veszi át a csomagját és jogilag lehetséges-e kártérítést/kötbért követelni az át nem vett csomagok után tőlük, akik nem jelezték azt, hogy nem tudják/nem akarják átvenni az általuk megrendelt terméket?
- Ha a fenti kérdésre igen a válasz, akkor milyen jogi alapokon képzelhető el a kártérítési összeg megtéríttetése a vevővel?
- Technikailag milyen lépésekre van szükség a kártérítési összeg behajthatóságának biztosításához?
- Követelhető-e kártérítési összeg azoktól a fogyasztóktól, akik a sikertelen kézbesítési kísérletek után végül gyakorolják az elállási jogukat (de közben már a webáruháznak költsége keletkezett az át nem vett csomag miatt)?
Ha kíváncsi vagy a válaszokra, akkor töltsd ki a mini igénylőlapunkat és azonnal küldjük neked az állásfoglalást.
Állásfoglalás igénylőlap
Amint kitöltötted az igénylőlapot, már küldjük is az állásfoglalásunkat az email fiókodba.
Email címedet kizárólag az át nem vett csomagokkal kapcsolatos további információk küldése céljából kezeljük.