Szépíthetjük a dolgot, de bizony ilyen is akad. Tekintsünk most el a külföldi ruházati áruházak kínálatától, ahol a minőség, az alapanyag, a méret és sok esetben a modell is eltéréseket mutathat a képeken látottaktól. A hazai online kiskereskedelem területén is adódnak bizony olyan szarvashibák, amelyeket sokan elkövetnek, s talán nem is gondolják, hogy az egyre tudatosabb fogyasztók mennyire odafigyelnek ezekre.
Tényleges kedvezmények nélküli akciók
Még csak Black Friday sem szükséges ahhoz, hogy akciós ajánlatokkal és kuponokkal találhassuk szembe magunkat az online piactéren. Mennyire nyerik el ezek a fogyasztók tetszését? Mi az, ami az akció ellenére is egyfajta visszás érzést kelt a vásárlókban? Nemcsak a Gazdasági Versenyhivatal által indított eljárások miatt kételkedik a mai kor embere az online piactéren folyamatosan meghirdetett akciókban. Különösen így van ez napjainkban, amikor a tudatosság egyre inkább előtérbe kerül az impulzusvásárlásokkal szemben. A megélhetési problémák a hazai online kiskereskedelem bevételein is megmutatkoznak. Tény ugyanakkor, hogy az akciók még mindig vonzók. A kérdés, hogy mennyire mozognak otthonosan a termékek árát illetően a fogyasztók, vagy inkább döntenek az aktuálisan kedvezőbbnek vélt árak mellett.
A gyakorlatban sokszor bebizonyosodik, hogy a kuponok, az akciós árak esetén bizony a termékek felárazása nem megy ritkaságszámba. Találkozni olyannal is az online kiskereskedelem könyvpiac szektorában, hogy a kuponkód a borítóárból kerül levonásra, ám a kupon százalékos mértéke nem elég ahhoz, hogy némileg kedvezőbb árra jöjjön ki a kötet. Hasonló a helyzet a szépségápolás világában is. A hazai és a külföldi tulajdonú webáruházak esetében is gyakori az árak jelentős mozgása. Ha nem figyel az ember, akkor más webshopoknál jelentősen drágábban szerezheti be a szükséges termékeket – éppen az előzőekben említett nagy ármozgásokra visszavezethetően.
A visszaigazolás hiánya
Nos, ebben az esetben nem a megrendelést követő visszaigazoló email-ről ejtünk szót. Sokkal inkább a rendelés figyelemmel követhetőségéről és a tájékoztatásról. Bár a tapasztalatok azt mutatják, hogy a legtöbb online kiskereskedés nemcsak a rendelés leadásakor, hanem a szállítást intéző cégnek történő csomagátadáskor is értesít, de még mindig vannak a piacon olyan cégek, amelyek a visszaigazoló email-ben felhívják a figyelmet arra, hogy legközelebb csak a szállítás napján érkezik értesítés. Jogilag persze belefér, de az online rendelés és a kiszámíthatóság érdekében korántsem mindegy, hogy tudunk-e számolni a szállítás pontos napjával előre. Ez leginkább akkor érdemel figyelmet, ha házhoz történő szállításról van szó