2024 február 28. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalKülföldi piacAz e-kereskedelem népszerű ruházati márkái egyre inkább a fenntarthatóság irányába mozdulnak!

Az e-kereskedelem népszerű ruházati márkái egyre inkább a fenntarthatóság irányába mozdulnak!

A fast fashion üzletláncokkal szemben az elmúlt években egyre több negatív véleménynek adtak hangot a vásárlók és a környezettudatosság hívei. A fenntarthatósági és etikai szempontok rendre előkerültek, ez pedig egyre inkább abba az irányba vitte a kereslet alakulását, hogy a téma iránt fogékony vásárlók a másodkézből beszerezhető ruhadarabokat választották, főként a second hand üzletek kínálta lehetőségekkel élve. Most úgy tűnik, az olyan divatóriások, mint az About You, Yoox Net-A-Porter, vagy például a Zalando klímavédelmi programot indítanak, és a „Fashion Leap For Climate” elnevezésű kezdeményezésüket minél több partnerhez szeretnék eljuttatni.

A cél nem más, mint a termékek gyártása során a széndioxid-kibocsátás csökkentése, s ennek érdekében klímaszakértőkkel és a fenntarthatóság területén otthonosan mozgó profikkal történik együttműködés. A kezdeti időszakban a cégek betekintést nyerhettek abba, hogy a platform miként optimalizálható, hogyan lehetséges a tudományosan alátámasztható célok elérése.

Egyre sürgetőbb a környezetvédelmi szempont!

Az idei nyár tűzvészeinek pusztítását, az extrém hőkilengéseket és a villámárvizek jelentette veszélyeket látva egyértelmű, hogy az üvegházhatású gázok csökkentése minden korábbinál fontosabb. A ruházati ipar rendkívül környezetszennyező ágazat, és nemcsak a kiemelt mennyiségben felhasznált víz tekintetében, hanem a széndioxid légkörbe bocsátását illetően is. Hogy néz ki ez a számok tükrében? 2021-ben az iparág körülbelül 897 millió tonna szén-dioxidot bocsátott a légkörbe. Ez a szám azért is ijesztő, mert a becslések szerint ezzel az ütemmel 2030-ra 1,3 milliárd tonnára növekszik az érték. A jelentős változást hozó intézkedésekkel tehát nincs mire várni!

A fiatalok egyre inkább figyelnek a fenntarthatóságra!

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a fiatal korosztály pontosan látja, mi a tét valójában. Ha felnőttként már nem érjük meg az életet jelentősen megváltoztató klimatikus hatásokat, gyermekeink azonban minden valószínűség szerint találkoznak majd az akár katasztrófa filmekbe illő eseményekkel. Nem véletlen, hogy a vásárlási döntések meghozatalánál a fiatal korosztály egyre fontosabbnak tartja a fenntartható megoldásokat.

További partnerek bevonása a cél!

A korábbiakban említett, vezető online divat-kereskedők a pilot program keretein belül a jelenlegi 55 márkát 250-re szeretné bővíteni. Hannes Wiese, az About You társ-vezérigazgatója azon az állásponton van, hogy a tanulási folyamat legalább olyan fontos része az egész folyamatnak, mint az elsajátítottak gyakorlatba történő átültetése. Véleménye szerint „a fenntartható változáshoz az egész iparág kollektív együttműködésére lesz szükség.”

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb