2024 április 17. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalÉrdekvédelemBeadvány a TEMU ellen: cél az esélyegyenlőség megteremtése!

Beadvány a TEMU ellen: cél az esélyegyenlőség megteremtése!

Az Ecommerce Hungary Heti Kettes műsorának február 7-ei adásában Csányi Zoltán és Ormós Zoltán elsősorban a TEMU-val kapcsolatos aktualitásokról szóltak. Többször beszámoltak már a TEMU hazai térhódításáról, és az sem titok, hogy ma már az eMag és az Alza látogatószáma is elmarad mellette. Nem szükséges hosszasan kattintgatni az oldalon, hogy olyan jogsértésekre bukkanjunk, amilyenek miatt a magyar webshopok már régen megüthették volna a bokájukat. Még csak jogásznak és a területen jártas webáruház üzemeltetőnek sem kell lenni ahhoz, hogy szemet szúrjanak ezek a nyilvánvaló problémák. 

 

A TEMU már a hazai ekerpiac 30 százalékát elvitte!

 

Mindezt összegezve az Ecommerce Hungary versenyhivatali beadványt készített, melynek célja a Gazdasági Versenyhivatal elé tárni a jogsértéseket. Ezzel csak egy gond van, mégpedig az, hogy a piaci szereplőknek kell beadni egy ilyet, tehát azoknak, akik valamilyen joghátrányt szenvedtek, hiszen a hazai versenyhivatal akkor jó eséllyel foglalkozik is majd érdemben az üggyel. 

 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy szinte nincs is olyan webshop, ami a közelmúltban nem érezte volna meg a hatását a TEMU robbanásszerű megjelenésének. A tendenciák várhatóan még inkább ebbe az irányba mutatnak majd. Az elképesztő, ám nyilvánvalóan felfaló áraival a magyar ekerpiac 30%-át elvitte, ami egy hatalmas szelet a hazai online kereskedelemből. Az okok nyilvánvalók. Legyen szó a háztartásban használatos apróságokról, acél ékszerekről, lakásdekorációról, vagy a hétköznapokban hasznos irodai, otthoni termékekről, a magyar webáruházak árainak jelentősen aláígérnek, ez pedig bevonzza a vásárlókat. 

 

Jelentős forgalomkiesés a hazai webshopoknál

 

A hazai joggyakorlatban sokszor emlegetett árazás és a vonatkozó árszabályok betartása úgy tűnik, a TEMU esetében egyáltalán nem érvényesül. Impulzusvásárlásra csábít, ráadásul olyan szlogenekkel, hogy vásároljunk, mint a vásárolj úgy, mint egy milliárdos. Az más kérdés, hogy mindenféle haszontalanságot árulnak-e, vagy praktikus, az igényeknek megfelelő termékek kapnak-e helyet a kínálatban, ezt mindenki saját preferenciái alapján eldöntheti. A lényeg az, hogy a TEMU hazai e-kereskedelem szereplőitől jelentős forgalmat von el, ez pedig már most megmutatja hátulütőit. 

 

Már az offline kereskedelemben is jelentkeznek hatásai 

 

A TEMU jelenléte már nem csupán az online kereskedelemben okoz károkat, hanem a legfrissebb információk szerint az offline területen is. A hazai bevásárlóközpontokban és a fast fashion áruházakban is érzékelhető a kereslet csökkenése. Egyes információk szerint az egy H és egy M betűvel elnevezett áruház szintén tapasztalja a helyzet komolyságát. Az egyébként nagy népszerűségnek örvendő fast fashion márkák üzleteiben is kevesebben döntenek a konkrét vásárlás mellett, helyette úgy vannak vele, hogy majd a TEMU-ról megrendelik a szükséges darabokat. 

 

A TEMU az állatorvosi ló tipikus esete? 

 

Tulajdonképpen igen. Az állatorvosi ló a tankönyvekben ugyanis az a ló, aminek minden baja van. A szakmát ismerők úgy látják, hogy a TEMU rengeteg kifogástolható kereskedelmi gyakorlatra számít mintapéldának. A kommunikáció, az árak feltüntetése, a fogyasztók sürgetése mind ún. sötét mintázatnak számítanak, és a hazai webshopok komoly büntetéseket zsebelhetnek be ezekért. A Gazdasági Versenyhivatalhoz címzett beadvány célja éppen az, hogy esélyegyenlőség legyen, tehát a TEMU is megfeleljen mindazoknak az előírásoknak, amiknek a magyar webáruházaknak meg kell. Ugyan az áfafizetési gyakorlatra és a vám megfizetésére, vagy éppen ezek hiányára nincs konkrét bizonyíték egyelőre, ennek feltérképezéséhez mindenképpen szükség van a beadvány aláírására. A beadványt postai úton kell az Ecommerce Hungary központi címére elküldeni. 

 

A TEMU által alkalmazott felfaló ár egy létező jogi fogalom a versenyjogban. Az elmúlt hónapokban bebizonyosodott, hogy az online piacon már jelentősen, de az offline szektorban is érezteti hatását a TEMU jelenléte. Tegyünk ellene, hogy azonos feltételekkel induljon a hazai piacon, mint sok más magyar webshop!

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb