A Black Friday kétségkívül az ünnepi készülődés egyik legizgalmasabb időszaka webshoposként. Ilyenkor nemcsak a már korábbi vásárlók térnek vissza, hanem potenciális ügyfelek is érkezhetnek. Mindkét szempontból nagyon fontos, hogy megfelelően felkészített webáruház várja az érdeklődőket, és a Black Friday napjaiban végül az általunk kínáltakra essen a választás.
A pandémia időszakában minden korábbinál többen döntöttek az online vásárlás mellett. Ez a szokás nem változott azóta sem, és már csak a kedvezőbb árakkal összefüggésben, az ünnepi készülődés heteiben is hasonlóképp lesz ez. A webáruház népszerűsége azonban gyakran olyan apróságnak tűnő dolgokon múlik, mint a gördülékeny vásárlási folyamat biztosítása.
Célkeresztben a felhasználóbarát felület
Előnynek számít, ha regisztráció nélkül is lehetséges a vásárlás. A regisztrációkor járó kedvezmény minden bizonnyal abba az irányba tereli majd az érdeklődőket, hogy elvégezzék ezt a néhány kattintásból álló folyamatot. A kosár megfelelő megjelenítése és folyamatos jelenléte nélkülözhetetlen, egyértelműen kényelmi szolgáltatás. A felhasználóbarát felület kialakítása elmaradhatatlan ahhoz, hogy az érdeklődőnek ne menjen el a kedve a vásárlástól. Ez egyébként a mobilos használat esetében is rendkívül fontos. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a nem mobilbarát oldalak hosszútávon biztosan nem rúghatnak labdába. A reszponzív design alapvető feltétele az eredményesen működő webáruházaknak.
Elérhetőség, problémakezelés
Hasonlóképp lényeges, mégis gyakran elfelejtett terület a vevőszolgálat, az ügyfélszolgálat elérhetősége. Alapvetően a megbízhatóság függ attól, hogy bármikor elérhetőek-e a webáruház mögött állók. Nemcsak a panaszkezelés kapcsán jut ez főszerephez, hanem a vásárlói kérdések megválaszolása, a fogyasztóvédelmi feladatok és a kiszállítási információk terén is. Ez utóbbi az ünnepi időszakban kiemelt jelentőséggel bír, hiszen mindenki tudni szeretné, hogy megérkezik-e a csomagja még karácsony előtt. Ez utóbbi tekintetében egyébként a világos kommunikáció elmaradhatatlan, és akár a későbbiekben is hatással lehet ez a webshop megbízhatóságára.
Vonjuk le a tavalyi szezon következtetéseit!
A leginkább saját hibáinkból tanulunk, és ez az e-kereskedelem kapcsán sincsen másként. Az analitikák abban is segítenek, hogy górcső alá vegyük, a tavalyi ünnepi szezonban milyen termékek fogytak leginkább, miből sikerült kevesebbet értékesíteni. Az aktuális trendek figyelemmel követése sem elhanyagolható, mint ahogy az sem, mire tudjuk a legjobb akciókat kínálni anélkül, hogy a bevétel csökkenne.