A kereskedelem világában az ünnepi kampányok megtervezése nem csupán egy egyszerű feladat, hanem olyan időszak, amely nagy körültekintést és részletes előkészítést igényel. E folyamat általában már jóval az ünnepi szezon előtt elkezdődik, hogy a márkák és kiskereskedők elegendő időt biztosítsanak a stratégiák kidolgozására. Az ünnepi időszakra való előkészület azonban nem merül ki csupán a saját termékek és szolgáltatások népszerűsítésében, hanem magában foglalja a piac alapos felmérését is. Novemberben már a Black Friday akciók váltják egymást, ami komoly versenyt generál a vásárlók figyelméért és pénztárcájáért.
A hagyományos vásárlási szokások változóban vannak, így az online vásárlás szerepe az ünnepek előtti hónapokban jelentős mértékben megnő. Ez a jelenség összefügg a technológiai fejlődéssel és a fogyasztói attitűdök átalakulásával. Az e-kereskedelmi platformok tehát kulcsfontosságú szereplőkké váltak ebben az időszakban, és az online térben való jelenlét elengedhetetlen minden vállalkozás számára.
Idén is a fogyasztás kiugrása várható év végén!
A fogyasztás november-decemberben történő növekedése még a gazdasági visszaesés időszakában is érezhető. Bár a gazdasági helyzet alakulásának következtében az emberek költési szokásai változtak, az ünnepi ajándékozási kedv és az ezzel járó vásárlások volumene sok esetben nem csökkent jelentős mértékben. A kereskedők ezért az ünnepi szezon során különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy vonzó ajánlatokkal és kedvezményekkel tartsák fenn a fogyasztók érdeklődését és vásárlási kedvét.
Lehet túl sok az akciókból?
A Black Friday akciók gyakorisága és mértéke is fontos tényezővé vált ebben az időszakban, amikor a cégek versengenek a lehető legjobb ajánlatokkal, hogy minél több ügyfelet vonzzanak. A túlzott számú akció ugyanakkor felveti a kérdést, hogy vajon nem veszítik-e el ezek a kedvezmények az értéküket, illetve a vásárlók nem válhatnak-e közömbössé az állandó akciókkal szemben. A válasz elsősorban a megcélzott fogyasztói réteg anyagi lehetőségeiben rejlik.
Az ünnepi kampánytervezés időszaka a gondos tervezésről, a piaci trendek figyelemmel kíséréséről és a kreatív stratégiák kidolgozásáról szól. Az, hogy a cégek hogyan tudják kihasználni az online platformok adta lehetőségeket és miként képesek meglovagolni a Black Friday akciók hullámát, alapvető fontosságú lehet az ünnepi szezon maximális kiaknázásában.