2024 április 17. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacCélkeresztben a vásárlói élmény növelése

Célkeresztben a vásárlói élmény növelése

Az offline vásárlást sokan éppen a shopping-élmény miatt részesítik előnyben. Vannak, akiket az üzletről-üzletre járkálással a világból ki lehetne kergetni, mások akár szabadidős programként is szívesen választják a plázákat. Míg ez utóbbiak az offline kereskedelemben találják meg számításaikat, addig a többiek rendszerint a webáruházakban hagyják a pénzüket. Ma már nem jelent gondot ruhavásárlásnál sem a megfelelő méret eltalálása. Ha a mérettáblázat alapján kiválasztott modell mégsem felelne meg az elvárásoknak, akkor sem marad benne a pénze a fogyasztónak a termékben. 

Tűnj ki a tömegből!

Az ingyenes visszaszállítás,  a gyakran szállítási költségek nélküli rendelés, az akciós ajánlatok és az időnként visszatérő százalékos kedvezmények világában nem könnyű kitűnni a tömegből. A versenytársak beelőzése nemcsak az árak függvénye. A jelentős árkülönbségek ugyan elgondolkodtatják a vásárlót, de még így sem kizárt, hogy éppen a vásárlás élménye miatt fogja a drágább webshopot választani. Mennyi ennek a valóságalapja? Tényleg többet fizetne a fogyasztó csak azért, mert az egyik webáruházat kedveli, a másikat pedig kevésbé? Hogy fér meg ebben a rendszerben a TEMU az irreálisan alacsony árakkal és a hazai webshopokhoz képest hosszabb szállítási idővel? 

A TEMU komoly nehezítő tényező!

Minden csak viszonyítás kérdése. Így, amikor a TEMU termékek által képviselt színvonalról esik szó, akkor célszerű figyelembe venni azt is, hogy a hazai webáruházak egy része szinte ugyanazokat a termékeket árulja, mint amikhez a TEMU-nál hozzá lehet jutni. A végeláthatatlan termékpaletta szinte beszippantja az embert, nem véletlen, hogy a magyar is nehezen szabadul a kínai giga vonzásából. Ennek persze a hazai webshopok nem örülnek, főleg, hogy már az online és az offline szektorban is megmutatkozik a visszaesés. 

Átláthatóság és személyre szabhatóság

Az elmúlt időben kerüljön bármely téma is górcső alá, valahogy mindig a TEMU-nál kötnek ki cikkeink. Az élményvásárlás mindenkinek mást jelent. A gigacég sem csak olcsó vackokat árul, ugyanis kínálatában hasonló árkategóriával is bőven találkozni, mint amihez az itthoni webáruházaknál hozzászoktunk. Mégis mitől lesz egyik shop kedveltebb, mint a másik? A vásárlói élményt természetesen a design, az egyszerű eligazodás, a reszponzív webdesign és az átláthatóan kategorizált termékek is támogatják. Ezek mára alapvető elvárássá váltak, csakúgy, mint a többféle szállítási lehetőség- beleértve a gombamód szaporodó csomagautomatákat. 

A gyorsaságon is múlhat a dolog? 

Az online vásárlás során ma már nem kell hosszú heteket várni arra, hogy megérkezzen az áru. Ha valamire szükség van, akkor kiemelt pozitívumnak számít a mihamarabbi, akár már másnapra történő szállítás. Ezzel biztosan nem kelhet versenyre a TEMU, ami alapesetben is 5-10 munkanapot ígér, ráadásul nincs mód nála az utánvétes fizetésre. Ez utóbbi szintén kritikus pontnak számít. 

Részletes termékleírások: Még mindig gyakran hiányoznak!

Az elérhető ügyfélszolgálat, a segítőkészség és a témában való jártasság valóban meggyőző érvnek számítanak. Az online vásárlás élménye az esztétikai élménytől és a praktikumtól egyaránt függ. E szempontból jó néhány hazai áruháznak volna mit tanulni a sokat emlegetett TEMU-tól. A termékleírások gyakran hiányoznak a hazai webshopoknál, vagy maximum két mondattal elintézik a dolgot. Tény azonban, hogy a mai kor embere szereti tudni, mit nyújt a márka, hogyan kell a terméket használni, miben segít az, mennyiben más, mint a hasonló termékek. Ha ezek terén hiányosságot észlel az érdeklődő, könnyen elnagyoltnak és kevésbé kontrolláltnak tartja majd a háttérben tevékenykedők munkáját. 

A részletes információk, bizonyos termékek esetén a pontos méretek megadása és a fotózás során a minőségi megoldások alkalmazása egyaránt befolyásolhatják azt, hogy szívesen visszatér-e a vásárló az érintett webshopba, vagy egyáltalán az oldalon marad-e az első néhány kattintást követően. 

Árérzékenység: A fogyasztó nem tolerálja az indokolatlan felárazást!

Az árérzékenység mellett sem mehetünk el. Ha nem is az olcsó kínai és a hazai webshopok által kínáltak közötti kontrasztot állítjuk középpontba, akkor is figyelmet érdemel a téma. Nem ritka, hogy egyes termékek árai indokolatlanul magasak. Olyannyira, hogy ez a témában jártas fogyasztónak is feltűnik. Nem 50-100 forintos árkülönbségekről van szó, hanem akár több ezer forintról is. Ilyenkor joggal támad az az érzése a vásárlónak, hogy itt bizony őt nézik finoman szólva kevésbé tájékozottnak. Nyilván, az üzemelési költségek, az adók, az infláció, az alkalmazottak munkabére és a hasonló kiadások megkövetelik az áremelést, de nem mindegy, milyen hirtelen, és mennyire ésszerű határokon belül történik ez. A csalódás, amit egy-egy ilyen webáruház jelenthet e tekintetben, még a visszatérő vásárlókat is elriaszthatja. 

Természetesen a piaci környezet, és az oly sokat emlegetett TEMU jelenléte is befolyásolja, ki hogyan kíván a piacon életben maradni, de a vásárlói élmény megőrzése, megteremtése az emelkedő árak ellenére is kiemelt jelentőséggel bír. Az újrahasznosítás, a fenntarthatóság középpontba helyezése szintén olyan előnynek számítanak, amely a mai kor tudatos vásárlóit képes megfogni.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb