2024 február 28. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalÉrdekvédelemCélkeresztben a Wizz Air jegyértékesítési gyakorlata- Vizsgálódik a GVH!

Célkeresztben a Wizz Air jegyértékesítési gyakorlata- Vizsgálódik a GVH!

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Wizz Air légitársasággal szemben. A jegyértékesítési gyakorlattal kapcsolatban vélhetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat a társaság a vonatkozó online felületen. Az információk szerint megtévesztéssel tereli a Wizz Air a fogyasztókat a feláras szolgáltatások választásának irányába.

Megtévesztés, elhallgatott információk

A gyanú szerint arról van szó, hogy a cég elhallgatja a fogyasztók elől azt a lényeges információt, hogy a legolcsóbb csomagot is kiegészíthetik elsőbbségi szolgáltatással, illetve feladott poggyász megrendelésével. A társaság tehát megtévesztően állíthatja, hogy a magasabb csomagajánlatok esetében akár „drágább is lehet”, ha az ülőhely foglalására az utasfelvételkor kerül sor. Vélhető, hogy ez csupán az olcsóbb ajánlatok esetében állja meg a helyét. További probléma, hogy a Wizz Air félrevezető megnevezéssel abba az irányba mozdíthatta a fogyasztói döntéseket, hogy a feláras ülőhelyválasztás mellett döntsenek.

2022 őszén már megtörtént a figyelmeztetés

A Gazdasági Versenyhivatal már 2022 őszén is felhívta a hazánkban elérhető légitársaságok figyelmét a tisztességtelen jegyeladási- és reklámgyakorlat abbahagyására. Az akkori gyakorlat szerint a fogyasztói döntéseket észrevétlenül torzító módszerek indokolták a hatóság fellépését. Mivel az érintett piacon a témában nem észlelhető előrelépés, ezért a tisztességes verseny szabályainak megszegéséről lehet szó.

Tisztességtelen befolyásolás az online felületeken

A hasonló tevékenység minden korábbinál elterjedtebb, erről az Európai Bizottság hozta nyilvánosságra gyorsvizsgálatának eredményeit. A 25 országra kiterjedő vizsgálat az online kereskedelemben jelen levő „sötét mintázatok” jelenlétét tárta fel. Ez annyit jelent, hogy a vállalkozások jelentős része tisztességtelen módszerekkel befolyásolja a fogyasztókat döntéseik meghozatalában. Az online felületek kialakítása, nyelvezete, vagy a vállalkozás saját érdekeit szolgáló döntés meghozatala felé terelő tevékenység egyaránt ebbe a körbe tartoznak.

Fontos tudni, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelent automatikusan egyet azzal, hogy az említett cég elkövette a jogsértést. 3 hónap áll rendelkezésre a vizsgálat lefolytatására, a tények tisztázására.

Írta: Kiss Anita

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb