2024 február 28. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piac„Cikkírókat keresünk” – Bárki oszthatja az észt a neten?

„Cikkírókat keresünk” – Bárki oszthatja az észt a neten?

A világháló elsősorban az általa kínált szabadság miatt vált népszerűvé. Megoszthatod gondolataid, saját YouTube csatornát indíthatsz, blogolhatsz, videós tartalmakat tehetsz közzé, akár céged, szolgáltatásaid és termékeid népszerűsítésének céljából is. A tartalmak fogyasztói azonban könnyen beleesnek abba a hibába, hogy válogatás nélkül kattintanak, és hisznek el mindent, amit az interneten olvasnak, látnak.

Csökken a potenciálisan megfelelő cikkírók száma

Az online tartalomfogyasztás világában nem ritka, hogy cikkírókat keresnek a cégek. Ez a ChatGPT kínálta lehetőségek korában sincs másként. Tény ugyanakkor, hogy a preferenciák megváltoztak. Az igények megnőttek a minőségi, profi tartalmak iránt, az átlagos, vagy az alatti szinten teljesítő újságírók, cikkírók szerepe valószínűleg csökkenni fog a területen. A cél tehát egyértelműen a profizmus, ami a megrendelő és a szolgáltató szempontjából is előnyös lehet.

Saját csatorna, weboldal, blog? – Főszerepben a szerzői szabadság

Az interneten kattintgatva azonban sajnos nagyon sok olyan tartalommal találkozhatunk, amelyek nemcsak a helyesírás, a stilisztika, hanem a tényleges információk, a hitelesség tekintetében is hagynak maguk után kívánnivalót. Ilyenkor joggal merülhet fel a kérdés, hogy valóban bárkiből lehet-e szövegíró. Végzettségtől és hozzáértéstől függetlenül tényleg bárki „oszthatja-e az észt” a neten? Amikor saját weboldalán, blogján, YouTube csatornáján teszi ezt az ember, akkor kizárólag saját brand-jének, image-ének építése kerül főszerepbe. Hogy ez sikerül-e, vagy sem, az nincs összefüggésben más cégekkel. Ha viszont szövegíróként kívánsz elhelyezkedni, akkor korántsem mindegy, milyen munkát adsz ki a kezedből.

Írói véna és tájékozottság nélkül nem megy

A gyakorlatban egyre kevésbé számít a célirányos végzettség. Az írói véna, a gyakorlat, a tájékozottság azonban már annál inkább. A rendszerint szabadúszóként tevékenykedő cikkírói lét akár bizonytalanságokat is magában hordozhat, ezért kizárólag azoknak érdemes a terület mellett dönteni, akik a „jég hátán is megélnek”, tisztában vannak saját képességeikkel, és nem adják fel kudarc esetén sem. Mi számít egyáltalán kudarcnak? A mai online kiskereskedelem igen hullámzó fogyasztói érdeklődést tudhat magáénak. Mindez egy tovagyűrűző folyamat, hiszen ha nem megy a cég, akkor online marketingre is kevesebb futja. Tény az is, hogy ha kevesebb jut a területre, akkor kevésbé mehet jól a szekér, hiszen nem jut el a webshop híre a kívánt vásárlószámhoz.

A képlet tehát mindig bonyolultabb annál, mint hogy mennyire írsz jól vagy rosszul. Ez utóbbi viszont nem opció napjainkban, ha tényleg írásból kívánsz megélni.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb