2023 december 5. kedd
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacCsökkenő áfabevétel, változó fogyasztói szokások

Csökkenő áfabevétel, változó fogyasztói szokások

Az Európa-bajnok infláció senkinek sem jó. Mint az elmúlt hónapokban kiderült, az állam ÁFA-bevételei is csökkenő tendenciát mutatnak. A fogyasztók egyre inkább visszafogják vásárlásaikat, és ez az online piactéren is megmutatja hátulütőit. Alapvetően a jó akciók és az ingyenes szállítás lehetősége vonzó, ám ha a havi keretből már kifutott a vásárló, akkor jó eséllyel a következő hetekre időzíti rendelései leadását. A fogyasztói szokások egyértelműen változóban vannak, erre pedig webáruház üzemeltetőként is érdemes felkészülni.

Létezik még kiszámíthatóság?

A visszatérő vásárlók tekintetében mindenképp. A vonatkozó jogszabályok, az üzemanyag-árak és az infláció alakulása kapcsán már kevésbé. Az év végére ígért egyszámjegyű infláció elérésében sok szakember nem hisz, de mindenesetre várjuk a csodát, és vele együtt a korábbi értékesítési mutatókat. Tény ugyanakkor, hogy elkeseredésre nincs oka az e-kereskedelmi szektornak, hiszen az online piactér még mindig elsőszámú terepe a vásárlóknak.

Az ingyenes szállítás még mindig komoly vonzerő!

A visszafogott kereslet leginkább a ritkábban leadott megrendelésekben mutatkozik meg. Ez összefüggésben hozható az ingyenes szállítás eléréséhez szükséges összeg elköltésével is. Az üzemanyag-árak alakulása az elmúlt évben rányomta a bélyegét a webáruházaknál alkalmazott szállítási feltételekre. Egyértelműen tetten érhető a szállítási költségek emelkedése, valamint az ingyenes szállításhoz szükséges rendelési értéket is magasabban húzzák meg. Ilyen versenykörnyezetben komoly vonzerő lehet, ha 10-12 ezer forint környékén már elérhető az ingyenes szállítás.

Célravezető opciónak számít az ingyenes szállítással összekötött akciós ajánlatok lehetősége is. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezzel gyorsan felpörgethető a forgalom, a visszatérő vásárlók pedig jónéven veszik, ha nem kell 1500 forintot, vagy akár afölötti összeget kifizetni a kiszállításért.

Tényleg lentebb adtak a fogyasztók korábbi igényeikből?

Elsősorban jövedelem függvénye, hogy miként reagáltak az eltelt évben az elszálló inflációra a fogyasztók. Vannak, akiknél annyira megemelkedtek a megélhetésre fordított kiadások, hogy a jövedelemnek nem maradt további elkölthető része. Más a helyzet a 2023 júniusában átlagkeresetként megadott nettó 390 900 forintot hazavivők esetében. Tegyük most félre, hogy mennyire releváns ez az átlagkereset Magyarországon. Ahogyan a minőségi termékek helyett a legtöbben már a saját márkás alapanyagokat emelik le a polcokról az üzletekben, úgy változott az online elérhető termékek iránti érdeklődés is. Van az a pont, ahol a fogyasztó már elvi kérdést csinál abból, mennyit ad ki egy bizonyos termékre.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb