2024 április 17. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalEgyéb kategóriaCsomagkézbesítés: A megbízhatóság vagy a határidőre történő szállítás a fontosabb?

Csomagkézbesítés: A megbízhatóság vagy a határidőre történő szállítás a fontosabb?

Az MPL-mizéria kellős közepén itt az idő, hogy beszéljünk kicsit a csomagküldéssel és a csomagkézbesítéssel kapcsolatban leggyakrabban felmerülő problémákról. Tisztán szolgáltató-függő lenne, hogy sikerül-e zökkenőmentesen eljuttatni a megrendelteket a fogyasztókhoz? Hogyan befolyásolhatja a nem megfelelő csomagkézbesítés a webáruházról kialakított képet? Miért nem mindegy, hogy kikkel dolgozunk együtt? 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy csak kevés cég engedheti meg magának a kiszállítás saját kézben tartását. Még csak extrém üzleti méretek sem szükségesek ahhoz, hogy ez kivitelezhetetlen feladatnak bizonyuljon. A csomagkézbesítő szolgáltatókkal történő együttműködés tehát kihagyhatatlan része annak, hogy eredményesen sikerüljön jelen lenni a piacon. 

A kiszállítás a webshop színvonalának tükre?

Még mindig sokan vannak, akik a kézbesítés színvonalával azonosítják a webshop teljesítményét. Ugyan egyértelműnek kellene lennie, hogy a kettő ténylegesen különböző irányítás alatt van, de az összetört termék, a késedelmes kiszállítás, vagy az elérhetetlen futár esetében mégis a szolgáltatás egészét tartják felelősnek ilyenkor a megrendelők. Az e-kereskedelem kritikus pontjának szempontjából nagyon nem mindegy, hogy milyen termék kiszállításáról van szó. 

Probléma esetén azonnal válts!

A leginkább problémás a törékeny áruk kiszállítása. Sokaknak volt már panasza egy-egy szolgáltatóra, és a tapasztalatok szerint általában mindig ugyanazok teljesítenek szinten alul. A cégeket meg nem nevezve azt hiszem, egyértelműen elmondhatjuk, hogy vannak szolgáltatók, akikkel senki nem dolgozik szívesen együtt. Fogyasztói és webáruház üzemeltetési oldalról is így van ez. Amennyiben tehát egy bizonyos céggel kapcsolatban merül fel folyamatosan gond, akkor célszerű lehet helyette másikat megbízni. 

Éppen a megbízhatatlanságból fakadó folyamat, hogy a kiválóan teljesítő szakemberek, csomagszállítók iránt nagy érdeklődés mutatkozik, ami gyorsan túlvállaláshoz vezethet. Amíg azonban a szállítást koordináló cég ezt saját üzemelésén belül a megfelelő számú járattal és futárral meg tudja oldani, addig webshop tulajdonosként mindössze arra érdemes figyelni, hogy a vállaltaknak megfelelően történik-e a teljesítés. 

Termékdobálás, emeleti kiszállítás és hasonló finomságok

Egyetlen kereskedőnek sem érdeke, hogy a termék összetörve, megnyomódva érkezzen a fogyasztóhoz. Ugyan a csomagoláson sok múlik, de a körültekintés teljes hiányát nem lehet ellensúlyozni vele. Még mindig előfordul, hogy a csomagokat dobálva történik azoknak a kiszállító általi rendezése. A folyamatosan érkező vásárlói panaszok arra mutatnak rá, hogy célszerű másik céggel együttműködni a jövőben. A kérdés természetesen az, hogy a jelenlegi kötelező MPL feltüntetés mellett kereskedőként mennyire lehet felelősséget vállalni a sérülésmentes kiszállításért. 

További gyakori probléma az emeletre történő kiszállítás. Lift hiányában minden további nélkül szokták azt mondani egyes cégek futárai, hogy a ház előtt vannak, és várják a megrendelőt. Amíg a szállítási feltételek között szerepel ez, és nem éri meglepetésként a fogyasztót, hogy a méretes, vagy kifejezetten nehéz csomagot neki kell valahogy felcipelni, addig nem fogható a dolog. Abban az esetben viszont, ha egyszerűen kényelmi szempontok miatt dönt úgy a futár, hogy nem az ajtóig szállítást részesíti előnyben, sokkal inkább a címre érkezve várja meg, míg a negyedikről lesétál a megrendelő, ott már felmerülhetnek megbízhatósági kérdések. A munkájukra valamit adó cégeknél egyértelmű, hogy a csomagszállítás a tényleges bejárati ajtóig történik. 

A csomagautomaták minden korábbinál kedvelt alternatíváknak számítanak! 

Az Easybox karácsony környékén kritikán alul teljesített, de általánosságban elmondható, hogy nem ez a jellemző az automatás csomagküldésre. Ugyan előfordulhat, hogy az átvétel határidejét lerövidítik a csomagszám tekintetében kritikus időszakban, de alapvetően jól működő rendszerről van szó, legyen szó bármelyik fajta csomagautomatáról. A Packeta csomagautomatái ugyan a megszokottól eltérő rendszerként üzemelnek, ám akinek ez nem felel meg, vagy túlságosan problémásnak tartja, dönthet a csomagpontos átvétel mellett is. 

Rugalmasság a nap 24 órájában

A fogyasztók rendszerint a rugalmasság és a kiszámíthatóság miatt választják a csomagautomatás átvételt, de természetesen a sok esetben kedvezőbb árak is mellettük szólnak. A 0-24 órán keresztüli elérhetőség a mai kor emberének hatalmas előny. Nem ritka, hogy a megrendelő nem tudja a futárt várni, aki jobb esetben érkezik az előre megadott intervallumon belül. A munkahelyi csomagátvételt nem minden munkáltató nézi jó szemmel, ezért a csomagautomaták minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ma már a kisvárosokban is elérhetők. 

Az online kereskedelem résztvevőiként célszerű tehát ezt a lehetőséget is felkínálni az érdeklődőknek. A tapasztalatok szerint sokan kifejezetten a szállítási lehetőségek szerint teszik le a voksot egyik vagy mások webáruház mellett. A szállítási költségek árakba történő teljes vagy részleges beépítésével megvalósítható, hogy alacsonyabb rendelési összeghatár után tudjon a webshop ingyenes kiszállítást biztosítani. Termékcsoporttól függően a 15 ezer forint egy olyan lélektani határ, amit a fogyasztók nem szívesen lépnek át a jelenlegi gazdasági körülmények között.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb