A tökéletes webáruház üzemeltetése a célod? Sokan magasztos elvárásokkal vágnak neki az online kereskedelem útvesztőinek, mások reális módon szemlélik a piacot és az ott elérhető eredményeket. A vállalkozói lét mindig magában hord egyfajta kíváncsiságot, kihívás-keresést és probléma-megoldásra való hajlandóságot. Érdemes néha a vásárlók szemével nézni a tevékenységi körre.
A csomagolás megóvja a terméket a szállítás kihívásaitól, de egyúttal befolyásolhatja azt is, mennyire elégedett a vevő a kapott szolgáltatással. A weboldalon ismertetett szállítási határidő tartása, a jól láthatóan feltüntetett szállítási információk és költségek egyaránt fontos szerepet játszanak abban, hogy egyáltalán rendelés lesz-e a látogatásból, és visszatér-e a vevő. Váltsunk most egy kicsit látószöget, és tekintsünk a csomagolásra a megrendelő szemével!
Térkitöltő hab: hatékony, de kevésbé kedvelt
Sokan csak térkitöltő Chips-ként ismerik. Lehet fehér, sárga vagy zöld. A leginkább a sós pufi nassolnivalóra hasonlító térkitöltő hab zsákos kiszerelésben elérhető a kereskedők számára, és gyakran alkalmazott megoldás a szállítani kívánt termékek megóvására. Legyen szó bármilyen formájú termékről, ezzel az anyaggal valóban teljesen kitölthető a csomagban levő tér. A vásárlói oldal viszont még a biológiailag lebomló jelleg ellenére is úgy van vele, hogy kevésbé kedveli. Főleg akkor van ez így, ha több, kisméretű termék szerepelt a kosárban, így ezeket néha nem könnyű megtalálni a térkitöltő hab között.
Fagyapot: elegáns és stílusos, de nem mindig hatékony
Dekorációs célú csomagoláshoz éppen úgy remek választásnak bizonyul, mint akkor, ha általános térkitöltésről van szó. Óvja a törékeny tárgyakat, és egyúttal stílusos megjelenést kölcsönöz a kapott termékeknek. Bár termékcsoporttól függően alkalmazható eredményesen, de ahol ideális, ott hozza az elismerést.
Légpárnás térkitöltő: eredményesen alkalmazható, kényelmes
Az értékesítő oldaláról kifejezetten kedvelt anyag, hiszen kevés is elég belőle, és a légpárnáknak köszönhetően jól védik a szállítandókat. A vásárlói oldalon már kevésbé kedvelik, hiszen nehézkes a szemetesben való elhelyezése, kivágásukkal ugyan hely spórolható, de a vele járó munka nem éppen a kedvence a vásárlóknak. Ennek ellenére a hatékony védelem szempontjából biztosan megállja a helyét.
Újrahasznosított csomagolópapír
Már csak az újrahasznosítás jellegénél fogva is sokan szeretik az ilyen csomagolópapírt. A kozmetikumok, folyékony anyagot tartalmazó termékek ragasztócsíkkal történő leragasztása után egy ilyen csomagolópapírba lehet burkolni azokat, majd mehet az egész a dobozba. Az esetlegesen szabadon maradt helyre kreppelt papír kerülhet, ami szintén eleget tesz feladatának. Természetesen más termékcsoportok esetében is hozza a vártakat, ám a törékeny tárgyaknál érdemes más megoldást előnyben részesíteni.
Indokolatlan dobozméret
Ésszerűtlennek és gyakran kényelmetlennek érzik a megrendelők az indokolatlanul nagy dobozméretet. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a rendelkezésre álló dobozok optimális kihasználásának érdekében időnként ilyenre eshet a választás. Nemcsak felesleges térkitöltő anyagot igényelnek ezek, hanem az átvétel, a csomagpontról való hazaszállítás is kényelmetlenséggel járhat esetében. Érdemes azt is tudni, hogy az újrahasznosított ragasztószalag, vagy a doboz speciális kialakítása, amit egyre több könyv webshop alkalmaz, a vásárlók kedvenceinek számítanak, hiszen egyszerű csomagbontást tesznek lehetővé.