A visegrádi Thermal Hotel adott otthont június 6-án és 7-én az Ecommerce Hungary Egyesület konferenciájának. A termekben közel 500 résztvevő érdeklődött az elektronikus kereskedelem jelenlegi helyzete, a trendek, a várható változások és az utóbbi időszak teljesítménye iránt. A téma szerves részét képezte ezúttal is a technológiai fejlődés, a logisztikai kihívások, a fizetéssel kapcsolatos lehetőségek, és persze a marketing eszközök jelentette megoldások. A piaci kommunikációt szintén középpontba állító, kétnapos konferencia keretein belül Nagydíjak és különdíjak is átadásra kerültek.
Az Év Digitális Kereskedője Nagydíj
Az Ecommerce Hungary Egyesület idén új Nagydíjat alapított, a győztes kihirdetésére pedig az első nap végén megrendezett gálavacsora előtt került sor. Az Év Digitális Kereskedője Nagydíj győztese a Webshop Global Kft. lett. A hétköznapokban csak pelenka.hu-ként ismert cég messze meghaladta a piaci átlagos növekedést 2022-ben. A számok azt mutatják, hogy a 2021-es 66%-os forgalmi növekedése után is tudott újat mutatni, ugyanis 2022-ben ezt 104%-ra tornázta fel. A teljesítmény már csak azért is egyedülálló, mert az átlagos növekedés mindössze 8-10%-ot tett ki.
Kik a további díjazottak?
Ráczné Hegedűs Klára neve sokaknak ismerős lehet, ugyanis ő a Magyar Posta vállalati értékesítési igazgatója. Ezúttal az Életműdíjat vehette át, méghozzá az online kereskedelem érdekében végzett munkájáért. Az Ecommerce Hungary elnöke, Bőgel Görgy mellett Perényi András, a Webshippy igazgatója és Zabari István az ECH elnökhelyettese adták át a megtisztelő díjakat. Ez utóbbi egy különdíjat is alapított, ami elsősorban a külföldi terjeszkedést állította fókuszba. A Geek & Gorgeous Kft. kapta a megtiszteltetést, hogy e területen kimagasló teljesítményéért díjazták. A szépségápolás területén tevékenykedő cég képviseletében Rosenkranz Klaudia vette át a megtisztelő díjat.
Irány külföld!
A téma egyébként nem véletlen, hiszen a konferencia egyik leginkább felkapott témája ezúttal a külföldi terjeszkedés volt. Nem véletlen, ugyanis a piaci tapasztalatok azt mutatják, hogy itthon egyre több és kifejezetten népszerű külföldi webshop jelenik meg, méghozzá magyar nyelven, a hazai vásárlókat megcélozva. Ezzel szemben sajnos a hazai vállalkozások még mindig nem elég nyitottak a külföldi terjeszkedés irányába. Az eredményes működés érdekében pedig hasznos lenne, ha új piacok után néznének a hatékonyságot és folyamatos növekedést célként kitűző vállalkozások.
Mesterséges intelligencia a növekedés szolgálatában
A konferencia témái között a mesterséges intelligencia kínálta lehetőségek kihasználása is középpontba került. A technikai újdonságokat a gyakorlatban is kipróbálhatták a résztvevők. A webshop üzemeltetés tényleges, mindennapokat érintő kérdései mellett sem mentek el a szervezők, hiszen a fizetési módok, a fogyasztóvédelmi és versenyjogi kérdések mellett a hatékony logisztikai szervezés egyaránt célkeresztbe kerültek.
Az Ecommerce Hungary Egyesület fontosnak tartja a folyamatos naprakészséget és a webshop tulajdonosok segítését abban, hogy minél könnyebben eligazodjanak a jelenlegi piaci környezetben. Az őszi szezonra tervezett tematikus rendezvényeken túl a Magyar E-kereskedelem Napja szintén szervezés alatt áll, hiszen idén is nagy sikert könyvelhetett el magának.