Sokan emlékezünk még arra, amikor a Covid kipattanásakor 2020-ban eltűntek a drogériák polcairól az étrend-kiegészítők, és mindenki az immunrendszert erősítő termékekre vadászott. Ma már inkább folytatunk küzdelmet a kedvező árakért, a kínálat újra a régi, ha nem szélesebb. Az idősebb korosztály a reklámokból jól ismert márkákat kedveli, a fiatalabbak inkább részesítik előnyben a sport táplálék-kiegészítőket. Milyen szempontok mentán választ a magyar akkor, ha online rendelés a cél? Hogyan növelheted az érdeklődést és a ténylegesen visszatérő vásárlók számát akkor, ha az e-kereskedelemben boldogulnál a területen? Egyáltalán költünk-e manapság az egészséges életmódra, és ha igen, mennyit?
Szakemberek, orvosok, természetgyógyászattal foglalkozók, vagy egyáltalán azok, akik már átestek valamilyen komolyabb betegségen, rendszeresen felhívják a figyelmet a prevenció fontosságára. Az egészség tipikusan az a terület, amit sokkal jobb megőrizni, mint utólag szenvedni a már kialakult tünetektől. A krónikus megbetegedések elképesztő mértékben érintik a hazai lakosságot, ennek pedig gyakran az egészségtelen életmód és – valljuk be-, a tudatlanság áll a hátterében.
Hívd fel a figyelmet a prevencióra!
Bár az internet valóban széles tárháza az egészség megőrzésével kapcsolatos információknak, de ha nem találnak befogadó fülekre azok, akkor marad a már kialakult betegség kezelése. Érdemes belegondolni abba, hogy a prevencióra célszerű-e költeni, vagy a már életminőséget rontó betegség kezelésére. Nem véletlen keresik minden korábbinál többen az étrend-kiegészítőkkel foglalkozó webáruházakat, online patikákat. Bár a kiszállítható készítmények köre csökkent, de alternatív megoldásokban így sincs hiány. A gyógynövények, méhészeti termékek, a reformélelmiszerek, a kivonatok, cseppek, valamint a házipatika körét gazdagító termékek minden korosztálynak jól jönnek. De hogyan tehetjük ezeket népszerűbbé?
Hiteles forrásból származó információk
Az online marketing eszköztára természetesen itt is bevetésre kerülhet. Kiemelt hangsúlyt javasolt helyezni a blog tartalmakra és a termékleírásokra. A gyakran a fogyasztók számára ismeretlen hatóanyagok, készítmények akkor győzik meg leginkább az érdeklődőket, ha részletes információhoz jutnak azokról. Hasonló a helyzet a webáruház blogjában elérhető cikkekkel összefüggésben is. Mindenkinek van valamilyen egészségügyi gondja. A pattanásos bőrtől kezdve a megfázáson keresztül az ízületi fájdalmakig és az energiahiányig sokféle tünettel küzdenek az emberek. Nem ritka, hogy már kivizsgálásra és diagnosztizálásra került a konkrét betegség, de a páciens tenni kíván szervezete természetes úton, recept nélküli készítményekkel történő támogatásáért is.
Mire keres megoldást?
A termékek csoportosítása többféle szempont szerint lehetséges. Étrend-kiegészítőkkel foglalkozó webshop tulajdonosaként érdemes azonban a fennálló tünetek alapján is rendszerezni a kínált készítményeket. Nem biztos, hogy a fogyasztó tudja, milyen hatóanyagok szükségesek ízületi fájdalmakra. Az álmatlanság, a szorongás, a gyenge immunrendszer gyakran visszavezethetők a stresszre és a túlhajszoltságra. A természetes adaptogének segíthetnek abban, hogy koffein nélkül pörgesse fel magát az ember a szükséges fordulatszámra, eleget téve ezzel az előtte tornyosuló feladatoknak. Ha azonban nem tudja a fogyasztó, mit jelent az adaptogén kifejezés, akkor nem sokkal vagy előrébb. A tudásra szomjazó, és gyakran éppen emiatt is fizetőképes fogyasztók többet kívánnak megtudni saját egészségükről, állapotukról, és arról, mi mindent tehetnek a változás érdekében.
Cél a jobb életminőség
E tekintetben pedig mindegy, hogy megelőzésről, vagy a már kialakult panaszok csökkentéséről van szó. Az életminőség javítása az egyik leginkább kelendő termék. A megfelelő információk birtokában meghozott fogyasztói döntések jó eséllyel be is váltják a hozzájuk fűzött reményeket. Innentől pedig visszatérő vásárló válhat abból, aki ilyen vagy olyan módon rátalált webáruházadra. A gyakran elképesztő termékmennyiség helyes rendszerezésével áttekinthetőséget és a felmerült problémákra tényleges megoldásokat kínálhatsz. Az egészség üzlet, és az az online piactéren is egyre szélesebb termékkört ölel fel.