2025 március 20. csütörtök
spot_imgspot_img
FőoldalÉrdekvédelemEzúttal az Allegro ellen indult versenyhivatali eljárás

Ezúttal az Allegro ellen indult versenyhivatali eljárás

A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított az Allegro online kereskedelmi platform üzemeltetőjével szemben, mert felmerült a gyanú, hogy a cég megtéveszthette a fogyasztókat a „Legalacsonyabb ár garancia” szlogennel hirdetett kampányaiban.

Fontos információkhoz csak hosszas utánanézés után lehetett eljutni

A GVH szerint az Allegro valószínűleg nem nyújtott megfelelő tájékoztatást az árgarancia rendszer feltételeiről a weboldalán és a mobilalkalmazásában. A vásárlók csak több kattintás és hosszas görgetés után juthattak hozzá olyan fontos információkhoz, mint például az, hogy a garancia csak 20 webáruházban érvényesíthető, regisztrált és bejelentkezett felhasználóként kell vásárolni, és a kapott kupon csak bizonyos fizetési módoknál használható fel.

A GVH úgy véli, hogy az Allegro nem járt el kellő gondossággal, amikor az árgarancia rendszerét ilyen korlátozó feltételekkel alakította ki, ami megnehezítette a fogyasztók számára az igény érvényesítését és a kupon felhasználását.

Fontos megjegyezni, hogy a vizsgálat megindítása nem jelenti azt, hogy a cég valóban elkövette a jogsértést. A GVH most fogja tisztázni a tényeket és bizonyítani a feltételezett jogsértést. Az eljárás várhatóan három hónapig tart, de ez szükség esetén legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Az Eventim és a Wizz Air is komoly bírságokat kapott

A GVH az elmúlt években több olyan vállalkozást is vizsgált, amely hasonló módszerekkel próbálta elrejteni az információkat a fogyasztók elől. 2024-ben például a GVH döntése nyomán több mint 80 ezer fogyasztó kapott kompenzációt az Eventim jegyértékesítő portáltól. A Wizz Air is többszörösen vizsgálat alatt állt, és tavaly 300 millió forint bírságot kapott megtévesztő tájékoztatási gyakorlatai miatt, amelyek az online utasfelvételt érintették.

Az EU szerint a tisztességtelen módszerek egyre gyakoribbak

Úgy tűnik, hogy az ilyen, kifogásolható gyakorlatok egyre elterjedtebbek, és az Európai Bizottság is foglalkozik a jelenséggel. Egy 2023-as vizsgálatuk szerint a vállalkozások jelentős része tisztességtelen módszerekkel befolyásolja a fogyasztók döntéseit.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb