Az elszálló infláció, a gazdasági környezet és a vásárlói preferenciák egyaránt meghatározzák, hogy éppen mi számít befutónak az online piactéren. A jelenlegi nehezített pályán nincsenek könnyű helyzetben az online kereskedéssel foglalkozók. A mai kor embere egyre tudatosabban tekint vásárlásaira, és arra is, hogy milyen termékek landolnak kosarában. A költséghatékonyság minden korábbinál fontosabb, de mellette a fenntarthatóság és az ökológiai lábnyom csökkentése mellett sem mehetünk el. Nem véletlen, hogy a kínálati oldal is igyekszik ezeknek az elvárásoknak megfelelően tevékenykedni.
Még mindig ciki a turkáló?
Ma már minden nagyobb városban elérhetők a használt ruházati üzletek, vagy, ahogy a legtöbben ismerjük, a turkálók. A vállfásakat kulturáltabbaknak érezzük, de sokan kifejezetten a hagyományos turikért vannak oda. Mennyire számít ez manapság cikinek? Egyáltalán az-e még? Milyen alternatív megoldásokkal reagál a piaci igényekre az online kereskedelem?
Mindig lesznek olyan társadalmi csoportok, amelyeknek gondolkodásába nem fér bele a használt ruha vásárlása. A jelenleg az interneten elérhető, a témában tevékenykedő webshopok is inkább választanak más kifejezést, mint a használt ruha. A second hand és a retro kevésbé bír pejoratív értelemmel, így sokkal nagyobb tömegeket vonz be.
Használt ruha minden mennyiségben
A tapasztalatok azt mutatják, hogy nemcsak online turkálókkal találkozhatunk a neten, hanem a közösségimédia-felületeken is egyre többen cserélgetnek, adják el a már nem használt, de még jó állapotban levő ruházati termékeiket. Elmondható tehát, hogy egyfajta szemléletváltás van kialakulóban, ezt pedig az új ruházati cikkek elképesztő áremelkedése és a fast fashion kínálattal összefüggő etikai megfontolások is megalapozzák.
Felhasználóbarát felület, részletes leírások
Az online turkálók esetében kiemelt jelentőséggel bír a termék valósághű megmutatása, az esetleges hibákkal együtt. A márkajelzés és a méret sem maradhat el, ráadásul a termékcsoportok kategóriákba foglalása itt aztán tényleg lényeges. Ahogy egy second hand üzletben is könnyebb válogatni a tematikusan csoportosított termékek közül, úgy az online térben sincs ez másként. Az átlátható felület és a felhasználóbarát kialakítás a népszerűséget és az egyre növekvő számokat megalapozó tényező lehet.