2024 április 19. péntek
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacGyors checkout vagy márkahűség? Mennyire számít manapság a gördülékeny rendelés? 

Gyors checkout vagy márkahűség? Mennyire számít manapság a gördülékeny rendelés? 

A pandémia idején megtapasztalt e-kereskedelmi robbanás és az azóta eltelt időszakban is egyértelműen bebizonyosodott, hogy a mai kor vásárlóinak még mindig rendkívül fontos a gyors checkout folyamat. 

Kevésbé fontos a márkahűség, mint korábban hittük

A témát az eCommerce Trends Report kutatása vizsgálta, de az európai vásárlók körében is jelentkezik az a tendencia, amely szerint a vásárlási folyamat gördülékenysége határozza meg azt, hol fogják az érdeklődők beszerezni a szükséges termékeket. De vajon mennyire van ez hatással a márkahűségre? Lenyeli a vásárló a némileg hosszabb checkout folyamatot azért, hogy a megszokott és jól ismert webshop mellett tehesse le a voksot? A válasz egyértelműen nem.

Átláthatóság és gyorsaság

A mai kor embere, ha valaminek szűkén van, akkor az egyik ilyen biztosan az idő. Nem szeretünk bajlódni sem, ha létezik egyszerűbb, átláthatóbb opció. Mindez tökéletesen igaz az e-kereskedelem világára is. Míg a kiszállításra hajlandóak vagyunk akár három vagy annál több napot is várni, addig az online rendelés folyamatakor a gyorsaságon és a gördülékenységen van a hangsúly. Ha ez utóbbiak nem teljesülnek, akkor az érdeklődők akár más webáruház után néznek, a korábban megszokottak helyett is. A márkahűség tehát kevésbé fontos e tekintetben, mint azt korábban hittük. 

Ami a gyorsaságot illeti, itt a weboldal gyors betöltése van fókuszban. Ha már itt is nehézségekkel találkozik a vásárló, vagy telefonon keresztül ütközik akadályokba az oldal használata, akkor hamar másik webshop után néz az érdeklődő. A konkurenciára kiemelt figyelmet érdemes fordítani, ugyanis az elégedetlen vevő könnyen átpártol a hasonló árkategóriát és feltételeket kínáló e-kereskedőkhöz. 

Megváltozott vásárlói szokások? 

Némileg megváltozni látszanak a vásárlásra szánt időszakok is. Egyre többen használják az éjszakai órákat erre, de azok száma is növekedni látszik, akik ekkor válogatják ki kedvenc termékeiket, ezzel pedig a későbbi vásárlási folyamatot könnyítik meg saját maguk számára. Fontos tehát hangsúlyozni, hogy a webáruházaknál elérhető lehetőségek között a kedvencek listája még mindig rendkívül lényeges a már meglévő és a potenciális vásárlók számára. 

Az elkezdett vásárlások megszakadása leginkább valamilyen hibaüzenet miatt történik. Fontos tehát hangsúlyozni, hogy minden opciónak kifogástalanul és átláthatóan kell működnie, igaz ez a mostanában nagyon divatos csomagpontos kiszállítás választhatóságára is. 

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb