Weboldal-tulajdonosként sokan szeretnék megvalósítani a felhasználók számára a felhasználói felülettől, készüléktől független biztonságos elérhetőséget. A tapasztalatok azt mutatják, hogy sokan okostelefonon keresztül interneteznek, de a tablet, a laptop és a PC sem veszített korábbi népszerűségéből. A cél tehát egyértelműen az, hogy minden készüléken egyformán gyorsan, optimálisan megjeleníthető site segítse az értékesítést, a felhasználók elérését.
A mobilalkalmazások egyre szélesebb kört ölelnek fel az online piactéren, hiszen a hagyományos weboldalak nem tudják biztosítani azokat az előnyöket, amelyeket a mobil appok sokkal inkább. Van-e másik út a mobil app fejlesztése helyett? Létezik-e bármilyen megoldás azoknak, akik a vevőmegtartási és visszatérési arányokat kívánják növelni? Itt kerül képbe a progresszív webalkalmazás, amit sok helyen csak PWA-ként emlegetnek.
Hagyományos weboldal + mobilalkalmazás egyben
Miről is van szó tulajdonképpen? A progresszív webalkalmazás tehát nem más, mint a hagyományos weboldal és a mobilalkalmazás egyfajta egyvelege. A honlap progresszív alkalmazássá bővíthető, ez pedig telepíthető a felhasználó eszközére. A mobilalkalmazáshoz hasonló élményt nyújt, mégsem kell letölteni alkalmazásboltból semmit, és legfőképp nem szükséges alkalmazást fejleszteni a weboldalnak. Alkalmas értesítések küldésére, kitölti a teljes képernyőt, sőt, az adott oldalra kattintva telepíthető, és az automatikus frissítés is megtörténik. A böngészőből futó PWA a mobilalkalmazástól ténylegesen megkülönböztethetetlen, holott nem is arról van szó esetében.
Offline is használható?
Érdemes tudni, hogy a modern technológiának számító Service Worker munkájának köszönhetően az offline működés is lehetséges, tehát képes előtölteni és tárolni az alkalmazás erőforrásait, vagyis offline, esetleg gyenge netkapcsolat esetén is alkalmazható.
Parancsikonként elhelyezhető
A PWA a weboldalra mutató ikonként elhelyezhető az eszközön, erre kattintva pedig azonnal elindul, ám a böngésző vezérlőelemei nélkül, kényelmesen, kizárólag a célirányosságra fókuszálva. A statikus tartalmak internet nélkül is böngészhetők, lehetséges olvasni a blogokat, sőt, a termékeket is átnézni. Az egyébként csak online működő funkciók, például a kívánságlistára helyezés, úgy működik, hogy elvégezhető a feladat offline, s amint ismét csatlakozik a készülék az internethez, ténylegesen megtörténik az adatbázis felé továbbítás.
Hasonló, mint a mobilos app, de mégsem az
A hagyományos site és a mobil app kettősén alapuló PWA értesítéseket küldhet, elérheti a kamerát, a GPS-t, a mikrofont, sőt, a háttérben futtatható adat-szinkronizációnak köszönhetően a tárolt adatok naprakészen tarthatók. A Google által fejlesztett WebGPU technológia bonyolult grafikai játékokat képes betölteni, komplex grafikai és hardver igényekkel rendelkező feladatokat hajt végre, ezzel a korszerűség és a még nagyobb kényelem irányába mozdulva.
Cégek a PWA bűvöletében
A felsoroltak nem csupán valamikor a jövőben valósulnak meg, hanem már manapság is tényleges gyakorlati felhasználásuk követhető nyomon. A Pinterest 2017-ben választotta a PWA technológiát, melynek következtében az alkalmazásban töltött idő hossza 296%-kal nőtt, az új felhasználók száma pedig megnyolcszorozódott.
A Starbucks és az Uber kifejezetten az offline és a gyenge netkapcsolat melletti használhatóság miatt is választotta a progresszív webalkalmazást. A felhasználói élmény és a konverziós ráták növelése, s ezzel együtt az alacsonyabb fejlesztési költségek miatt várhatóan egyre több cég teszi le a voksot a PWA kínálta lehetőségek mellett.