A konverzió növelésének érdekében többféle stratégiával és tippel találkozhatunk. A felhasználóbarát felület, az átláthatóság és a webáruház sebességének optimalizálása legalább olyan lényeges, mint az egyszerű és gördülékeny fizetési folyamat biztosítása. De mi a helyzet akkor, ha kifejezetten kozmetikumokat forgalmazó webáruházakról van szó? A hazai piacon gombamód szaporodó webshopok között sok a kozmetikumokat, parfümöket, szépségápoláshoz alkalmas eszközöket és kiegészítőket helyezi középpontba. Hogyan tűnhetsz ki a tömegből? Van-e lehetőség arra, hogy a magyar nyelvű, külföldi székhelyű, és a hazai piacból egyre nagyobb szeletet szakító webáruházakat magad mögé tudd utasítani? Tarts velünk, cikkünkben ezt a témát vesszük górcső alá!
Cél a minden korábbinál szélesebb kínálat
A mai kor fogyasztói szeretnek újdonságokat kipróbálni a szépségápolás terén. Az itthon jól ismert márkáknál messzebbre nyúlik az érdeklődési körük. Nem ritka, hogy a környező országok, vagy éppen a vietnámi kozmetikumok világában kalandoznának. Érdemes tehát gazdag kínálattal bevonzani az érdeklődőket.
Áttekinthetőség, ajánlások
Az akár százezernél is több termékből álló kínálat áttekinthetőséget igényel. Ha elveszik a potenciális vásárló közöttük, akkor nagy eséllyel soha nem lesz belőle tényleges vevő. A kategóriákon túl is érdemes gondolkodni. A hasonló készítmények, termékek megmutatása mellett az aktuális akciókra is célszerű jól látható helyen, menüponton belül felhívni a figyelmet.
Termékoldalak
Joggal állítható, hogy a kozmetikumok világában is ez az egyik legfontosabb tényező, ami a vásárlást befolyásolja. Egy testápolót mindenki tud használni, de az arcszérumok, professzionális hajfestékek, hámlasztó termékek vagy például intim tisztálkodók esetében korántsem mindegy, hogy előre informálódhat-e az érdeklődő a felhasználás módjáról, gyakoriságáról, a vele elérhető eredményekről.
Hasonlóképp lényegesek a minőségi termékfotók, az összetétel pontos leírása, a mentes kozmetikumok külön menüpontban történő összegyűjtése. Ez egyébként a lakossági használatra szánt és a professzionális termékek között is kiemelt jelentőséggel bír. Ez utóbbiak rendszerint drágábbak, és használatukról is lényeges a részletesebb leírás biztosítása.
A választást megkönnyítő blog cikkek
A szépségápolásról, a kozmetikumokról és a parfümökről nem lehet eleget beszélni. A mai kor választékában nemcsak a kezdők hajlamosak elveszni. A célirányosan egy-egy termékcsoportról, márkáról készült blog cikkek hozzásegíthetik az érdeklődőt ahhoz, hogy megtalálja a számára ideális terméket. Jó ötlet lehet összehasonlító cikkeket írni, vagy egy csokorba gyűjteni a legjobb fényvédőket, a pattanásos bőrre alkalmas hidratáló krémeket, a szőkített hajra megfelelő leghatékonyabb kezeléseket.
A mai világban, amikor több ezer forint valamire való arcszérum, és a napi bőrápolási rutin összeállítását is egyre többen veszik komolyan, nagyon fontos, hogy támogatást biztosítsunk az érdeklődőknek a választáshoz, ezzel vevői bizalmat is építve a webshop irányába.