Spórolás vagy fukarság? Ha a hazai fogyasztókról van szó, akkor inkább kerül főszerepbe a spórolás iránti vágy. Az átlag vásárlóra nem jellemző, hogy prémiumkategóriás termékeket keres, vagy ha igen, akkor ez csak bizonyos termékcsoportokra jellemző. Az elmúlt év inflációs adatai, a még mindig magas élelmiszerárak és a folyamatosan emelkedő üzemanyagárak arra ösztönzik a vásárlókat, hogy ahol csak tudják, fogják meg a pénzt.
A szállítás mód és annak költsége lehet a döntő!
Az online rendelések száma nem csökkent, de az érték annál inkább. Vannak, akik személyes vásárlásaik során szerzik be a szükséges termékeket, ezzel elkerülve, hogy felesleges holmik landoljanak a kosárba. A webáruházak kiválasztásakor rendszerint a szállítási módok és költségek játszanak fontos szerepet, de nem mindegy az sem, milyen haszonkulccsal dolgozik a webshop. Az internet nyújtotta szabadságnak e szempontból kifejezetten előnyeit élvezhetjük, hiszen néhány kattintással össze lehet hasonlítani, hogy máshol mennyibe kerül a kiszemelt termék. Ezt pedig meg is teszi a magyar.
Mindenhonnan a Temu ömlik
Néhány hónapja robbant be a kínai gigacég a hazai online piacra, és máris a spórolni kívánó vásárlók kedvence lett. Ami azonban a fogyasztóknak öröm, az a magyar webáruházaknak már kevésbé. Még az olyan óriások is megérezték a Temu jelenlétét, mint az eMag. Az Egyesült Államokban a sikeresen az Amazon babéraira törő cégtől van félnivalója a hazai piacnak. A vásárlók alapvetően két szegmensre oszthatók. Vannak, akik rajonganak az olcsóságért, és rendszeres megrendelőknek számítanak. Mások épp az ellenkezőjeként élik meg a mindenhonnan ömlő Temu jelenlétét. Nem bíznak az olcsó kínai minőségben, nem szeretnének előre utalni valamiért, ami a világ másik feléről érkezik, és alapvetően nem értenek egyet a Temu üzletpolitikájával. A hazai webshopoknak természetesen ez utóbbiak számának növekedése lenne az előnyös.
Várakozás az ingyenes kiszállításra
Kivétel mindig akad, de sok webáruháznál lehetőség van időnként az ingyenes szállítás előnyeinek kihasználására. Érdemes feliratkozni a kedvelt shopok hírlevelére, így időben értesülni lehet a lehetőségről. Az ingyenes szállítás egyébként az előre meghatározott rendelési értékhatár elérésekor automatikusan szokott járni. Természetesen vannak e-kereskedők, akik ezt nem teszik lehetővé, és rendeléstől függetlenül szállítási díjat számolnak fel. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ingyenes szállítás lehetősége mindig vonzó a fogyasztók számára – még akkor is, ha azt csak időnként tudja kigazdálkodni a cég.
Időszakos nagy akciók, felpörgő megrendelések
Szintén a hírlevelek és a közösségi oldalak követése mellett szólnak az akciók. Nemcsak arra alkalmasak, hogy a webshop kipörgesse a kínálatot, hanem új vásárlókat is sikerülhet ilyen módon bevonzani. A szezonális, vagy bizonyos napokhoz köthető akciós ajánlatokat előszeretettel használja ki a magyar, főleg akkor, ha a szállítási költség tekintetében is kedvező lehetőségek várják. Nem véletlen emlegetjük cikkeinkben oly gyakran a szállítást és a vele járó kiadásokat. A tapasztalatok szerint a magyar szívesen dönt olyan webshopok mellett, ahol a szállítás tekintetében is kedvére való opciókkal találkozhat.