2024 március 29. péntek
spot_imgspot_img
FőoldalÜzemeltetésIA és szövegírás – pótolható az emberi kreativitás?

IA és szövegírás – pótolható az emberi kreativitás?

A jól megírt tartalom kiemelt jelentőséggel bír az e-kereskedelemben. Potenciális vásárlókat generálhat, a szakértelmet tükrözheti, új információkat nyújt, és a céges image alakításában is fontos szerep jut neki. De vajon alkalmas-e a kreatív szövegírás feladataira a mesterséges intelligencia? 

Tudtad, hogy az ügyfélszolgálati teendők, a fordítás mellett 2016-ban már AI segítségével az első pop dal is napvilágot látott? Pedig így van! Videókat és absztrakt képeket is létrehoztak már mesterséges intelligencia segítségével. Miért pont a szövegírás lenne kivétel ez alól? Pláne, hogy ma már olyan szolgáltatók is léteznek, amelyek kifejezetten a mesterséges intelligencia által generált weboldalak létrehozására specializálódnak. 

AI vagy kreatív szövegíró?

Talán nem véletlen, hogy Elon Musk is megtalálálható az OpenAI startup alapító között. A ChatGPT névre hallgató rendszer igencsak nagy érdeklődésre tart számot, hiszen a regisztrációt követően tulajdonképpen bármilyen szöveg létrehozása megvalósítható. Bár alapvetően angol nyelvre van optimalizálva a rendszer, de magyarul is ért, az eredmények viszont hagynak maguk után így némi kívánnivalót. Az e-kereskedelemben már most is sokan használnak szövegek generálásához ilyen megoldást. A kérdés tehát az, hogy a jövőben szükség lesz-e még kreatív szövegírásra, és az emberek által megalkotott tartalmakra. 

A cél szentesíti az eszközt?

A szövegírás területén tevékenykedők jól tudják, hogy a Google kifejezetten azokat a tartalmakat részesíti előnyben, amelyek a felhasználóknak szólnak, értékes és hiteles információkat közölnek. A Google szakértője, Danny Sullivan úgy véli, a keresési frissítések kapcsán leginkább az algoritmus kijátszásának céljából létrehozott oldalakat kívánják büntetni, és nem az AI által létrehozott tartalmak vannak ennek fókuszában. Szerinte a készítés módja nem releváns, a cél a jó minőség előnyben részesítése a felhasználói igények érdekében. 

Arra a következtetésre juthatnánk tehát, hogy az AI rohamos fejlődése talán a nem is olyan távoli jövőben már maximális megbízhatósággal alkalmazható. Vége ezzel a kreatív szövegírás iránti igénynek? A tapasztalatok egyelőre azt mutatják, hogy az e-kereskedelemben tevékenykedők még mindig bízzák inkább hozzáértő szövegírókra a munkát, mintsem a mesterséges intelligenciával kísérleteznének. Abban azonban nem lehetünk biztosak, hogy a költséghatékonyság érdekében nem szorulnak-e majd ki az emberi gondolkodás szülte tartalmak az online piactérről. 

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb