Az illatok elbűvölnek, emlékeket idéznek, csábítanak, vagy éppen az alkalomhoz illeszkedve hozzák ki a legjobb formád. Nem véletlen, hogy a parfümöket kínáló webáruházak is egyre szaporodnak a piacon. Gyakran az online drogériák kínálatában találkozhatsz kedvenceiddel, ha pedig szélesebb választékra vágysz, akkor kifejezetten a parfüm webáruházak között érdemes keresgélni. Az, hogy mi alapján dönt a vásárló, rendszerint meghatározza a kínálati oldalon jelen levők preferenciáit is.
Mire figyelj, ha parfüm webshopot indítanál? Hogyan lehet a leginkább bevonzani az illatok szerelmeseit? Tarts velünk, cikkünkben kifejezetten e témában igyekszünk elkalauzolni!
Ma már többféle lehetőség kínálkozik hazánkban is, ha minden fontos részletre kiterjedő webáruház üzemeltetésben gondolkodsz. A csomagajánlatok között mindenki találhat a kínált termékszámnak és az egyéni preferenciáknak megfelelő lehetőséget. Ha a dolog technikai részét és SEO szempontokat most félretesszük, akkor a vásárló szemével gondolhatunk egy kicsit a platformra. Mi az, amit egy parfümkedvelő elvár? Hogyan választhat egyszerűen az, akinek egyelőre még elképzelése sincs arról, milyen illatot keres? Miként támogathatod abba, hogy többet megtudjon a témáról, és rátaláljon az életkorának, az alkalomnak és ízlésének megfelelő parfümre?
Illat és szépség = igényes design
Egy parfüm webáruháztól joggal várja el az ember, hogy gyönyörködtessen. Az alkalmazott képek, a színvilág, a menüpontok és a blog jellege egyaránt hatással vannak arra, aki az érzékeket kényeztető illatot keres. A vásárló szereti valami különleges helyen tudni magát akkor, ha olyan intim helyzetről van szó, mint a parfümválasztás. Ez ugyanis igenis intimnek mondható. Nem mindenki rajong a nagy hatósugárral rendelkező illatokért, mint ahogy a legtöbben szeretik egyedül eldönteni, hogy a sokak szerint luxuskiadásnak számító vásárlásra mennyit költenének, és mennyi ideig maradnának ehhez a site-on.
Intimitás és személyiség szoros kapcsolatban állnak egymással. Az illat sokat elárul viselőjéről, és arról, mennyire jó ízlésvilággal megáldott. Hiába a legnagyobb divatházak parfümjei, ha azok nem passzolnak korosztályodhoz, vagy viselkedéseddel azonnal rombolod a felépített képet.
Illatpiramis és illatcsaládok
E témakörök mellett biztosan nem érdemes elmenni akkor, ha a parfümök értékesítése a cél. De miről is van szó tulajdonképpen? Az EDP-k világában kevésbé otthonosan mozgók azzal biztosan tisztában vannak, hogy vannak olyan nagy illatcsaládok, amelyek a legfontosabb illatjegyek alapján kerültek megnevezésre. A keleties parfümöktől mindig egy kicsit erős, markáns illatot várunk. A citrusos, gyümölcsös illatok elsősorban a nyári hónapokban kedveltek, a virágos kategória pedig főként a tavaszt idézi. Természetesen a dolog nem ilyen egyszerű, hiszen virágos-gyümölcsös, fás, gourmand, orientális, fűszeres, édes, bőrös, modern és letisztult, sőt, unisex illatok egyaránt megtalálhatók napjaink kínálatában. A forgalmazott parfümöket mindenképp be kell sorolni valamelyikbe, így már ez alapján keresgélhet az érdeklődő. Akár olyan vezető illatjegyek alapján is megállapításra kerülhet illatcsalád, mint a pézsma, az aldechides jelleg, vagy éppen földes, gyógynövényes illatok.
Az illatpiramis megjelenése szintén nélkülözhetetlen. Ez a parfüm szerkezetét mutatja meg. A fejjegy érződik elsőként, a kifújást követően. A szívjegy alkotóelemei gyakran a leglényegesebb alkotóelemek. Az alapjegy az, aminek jellemzői hosszútávon jellemzők a parfümre, a letisztulást követően. Nem mindegy, milyen hatósugárral rendelkezik az EDP. A sillage-ként is emlegetett tulajdonság gyakori választási szempont. Irodai környezetbe sokan nem kedvelik a nagy hatósugárral rendelkező illatokat, mások a bőrközeli megoldásokat kerülik, és szeretik, ha messziről érezni, ki érkezett meg. Természetesen az alkalomtól is függ, hogy a felhasználó mit kedvel.
Vélemények – mennyire érdemes adni rájuk?
A vásárlói vélemények mindig fontosak az érdeklődők számára, főleg akkor, ha olyan szinte megfoghatatlan termékről van szó, mint a parfüm. Akár kedvezményre jogosító kupont is felajánlhatsz annak, aki bizonyos számú parfümről véleményt ír. Az érdeklődők gyakran az alapján döntenek, hogy másoknak hogyan vált be egy-egy illat. Fontos azonban azt is tudni, hogy az illatok másként működhetnek emberenként, mást érezhetünk ki belőlük, sőt, a tartósságot illetően is eltérők lehetnek a tapasztalatok. Ugyanakkor a befutó illatokkal általában a legtöbben elégedettek.
Az évek múlásával a trendek egyre kevésbé érintik meg a parfümök rajongóit. A cukorkás, a húszas években talán még befutó parfümök idővel lecsengenek, mindenki rátalál kedvencére. A nagy parfümházak ajánlataira mindig van kereslet, de a kisebb kiszerelések kínálásával érdemes esélyt adni azoknak is, akik egyelőre csak próbaként tennék le a Dior vagy például a Prada mellett a voksot.
Parfüm blog nem csupán kezdőknek
A látogató számára hasznos blog nemcsak a Google jóindulatát segíthet elnyerni, hanem a potenciális vevőkből akár visszatérő vásárlót is faraghat. Az évek múlásával a legtöbben egyre inkább megengedhetik maguknak a minőségi parfümöket. Senki sem úgy születik azonban, hogy tisztában van az illatjegyek erejével, a bennük rejlő lehetőségekkel. A szezon népszerű illatait éppen úgy sorra veheted egy-egy blog cikken belül, mint a parfümházak, márkák ismertetését. Ajánlhatsz illatot randira, irodába, téli napokra és frissességre vágyó nyári hetekre. Felidézhetsz emlékeket és megoszthatod a számodra kedves illatokat egy-egy bejegyzés keretein belül. A téma kimeríthetetlen, ráadásul az újdonságok és visszatérők ismételten fókuszba helyezhetik bármely márkát.