A véget nem érő Black Friday leárazások sorozata előzte meg tavaly a karácsonyi időszakot. Talán soha nem találkoztunk annyiszor a kifejezéssel, mint 2022 novemberében és decemberében. Az üzletekben már most előkerültek a karácsonyi dekorációk, és lassan érdemes az online kereskedelem világában is elgondolkodni azon, hogy milyen arculat és marketing társuljon idén az ünnepi készülődéshez.
Egyre hamarabb indul a dömping!
Nem ritka, hogy a személyes vásárlás során már november elején ünnepi dalok és dekoráció fogadnak az üzletekben. Miért maradna el mindez a webes felületeken? A vásárlók is jó néven veszik, ha ünnepi hangulatba kerülnek az ajándékok utáni online keresgélés során. Ehhez nem kell azonnal egy teljesen új designt felépíteni, elegendő lehet néhány apróság is, ami azonban biztosan hozza a várt hatást. Mire gondolunk pontosan?
Azt megszokhattuk, hogy az ünnepi időszak már nem csak az advent hetekre terjed ki, hanem ennél sokkal korábban elkezdődik. A kifejezetten karácsonyi témájú landing oldal kiválóan alkalmas arra, hogy a témába vágó termékek itt kerüljenek elhelyezésre. Az év vége felé jellemző színek, minták, motívumok mellett a karácsonyig történő visszaszámláló, a kedvezményes kuponok és az elérhető ajándékkártyák egyaránt jó választásnak bizonyulnak. A logóra helyezett mikulás sapka, vagy akár a hóesés effekt is hangulatba hozza a fogyasztókat, és ez már az első lépés a vásárlásösztönzés irányába.
Főszerepben a social media
Azzal mindannyian tisztában vagyunk, hogy a közösségi média szerepe kicsit sem elhanyagolható. A Facebook hírfolyamot és az Instát rengetegen böngészik nap mint nap. Érdemes ezt kihasználni a karácsonyi készülődés alkalmával is. A fiatalabb generáció leginkább a TikTokon érhető el, de az előzőekben felsoroltak mellett sem érdemes elmenni. Az influencerek követőszáma sokszor éppen elég ahhoz, hogy nagy számban sikerüljön megszólítani a célcsoportot. Fontos ugyanakkor arra is odafigyelni, hogy mit képviselnek a véleményvezérek, hiszen ha velük hirdetsz, az sokat elárul arról, milyen képet szeretnél kialakítani az általad nyújtottakról.
E-mail marketing: Tűnj ki a tömegből!
Az elképesztő mennyiségben érkező hírlevelek átnézésére a legtöbbeknek sem idejük, sem kedvük. Különösen igaz ez az ünnepi dömping idején. A cél tehát nem más, mint valahogy kitűnni a tömegből, felhívni a figyelmet email-edre. A profin felépített hírlevél-kampánynak köszönhetően az ünnepi promóciók célba érhetnek. Ebben a design-elemek, a sajátos stílusban megfogalmazott felhívások és promóciók egyaránt fontos szerepet játszanak. Bár sokan nem kedvelik a figyelemfelhívó, a félbehagyott vásárlásra emlékeztető üzeneteket, de az ünnepek közeledtével akár ez is belefér.
Díszcsomagolás, mint extra szolgáltatás
Elsősorban az illatszerekkel, ékszerekkel foglalkozó webáruházaknál kérhető az év minden időszakában díszcsomagolás. Miért ne könnyítenéd meg saját vásárlóid dolgát azzal, hogy az ajándékcsomagolás lehetőségével is állsz rendelkezésre? A rohanó hétköznapokban erre egyértelmű igény mutatkozik, segítségével pedig nemcsak bevételeidet növelheted, hanem plusz szolgáltatást is nyújthatsz.
A naptárra tekintve még inkább jut eszünkbe a fűtési szezon kezdete, mintsem a karácsonyi ünnepek. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy nem lehet elég korán elkezdeni a felkészülést. A gondosan összeállított, minden részletre kiterjedő kampánynak köszönhetően az év legjobb időszakát tudhatod majd magad mögött január elején.