2024 június 18. kedd
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacKésik a csomag? Ne a futárt hibáztasd!

Késik a csomag? Ne a futárt hibáztasd!

Míg karácsony környékén főként a Sameday került középpontba, addig napjainkban a Temu térhódításával összefüggésben szinte nincs olyan szolgáltató, amivel mindenki tökéletesen elégedett lenne. Mielőtt azonban a Facebook csoportokban olvasható véleményekhez hasonlók mellett tennénk le a voksot, érdemes tisztában lenni a másik oldallal is. 

Legtöbbször csomagszállításról van szó

Sokan nem tudják, hogy a csomagszállítás és a házhozszállítás fogalmak nem ugyanazt takarják. Csomagszállításról rendszerint 40 kg alatti küldeményekről beszélünk, egyébként a házhozszállítás kifejezést érdemes használni. Ez utóbbira tökéletes példa az, ha online vagy offline vásárolsz egy hűtőt, és azt előre egyeztetett időpontban kiszállítják otthonodba. Nos, valljuk be, ez a ritkább eset. A legtöbbször csomagszállításról van szó, a megrendelők részéről jogosan elvártakkal, vagy éppen vélt sérelmeikkel összességében. A két típusú küldemény között nemcsak a méretből és a súlyból adódó különbségekről beszélhetünk, hanem a kezelés módjára vonatkozóan is eltérő követelmények érvényesülnek.

Cél a sérülésmentes, időben történő kiszállítás 

Természetesen a cél minden esetben az, hogy az előre közölt határidőn belül, kifogástalan minőségben, sérülésmentesen érkezzen meg a szállítmány a célállomásra, legtöbbször a háztartásokba. A csomagszállítás és a raktározás egy része automata szortírozó rendszerekkel és automatizált folyamatokkal történik, míg végül eljut a kiszállítóhoz, autónként naponta általában 70-110 csomagonként. 

Elárasztották a Temu csomagjai a hazai rendszert

A közelmúltban mind több negatív véleményt olvashatunk a csomagszállítás késedelmével összefüggésben. Ugyan ebben a kategóriában a csomagok átadása mindössze 1-3 perces feladat, de sokan elfelejtik beleszámítani a közlekedés kihívásait, az útépítéseket, az emeletre történő kiszállítással járó időveszteséget, a felesleges köröket az éppen nem elérhető, és nem a megadott címen tartózkodó címzettekkel. Tűnjön ugyanis bármennyire nyilvánvalónak, hogy a kiszállítási címként olyat adunk meg, ahol elérhetők is vagyunk, sokan mégsem így tesznek. Különösen igaz ez azokra a megrendelésekre, amelyek pontos kiszállítási időpontját előre nem lehet látni. A Temu tipikusan ilyen, hiszen az akár kéthetes átfutási idő esetén szinte lehetetlen előre látni, hogy mikor érkezik majd a csomag. Mindennek ára van – ahogy szokták mondani. 

Ahogy arról már korábbi cikkeinkben is szóltunk, nem véletlen szállnak be egyre nagyobb számban a temus-bizniszbe a szállítással foglalkozó cégek. A reptérre elképesztő mennyiségben beérkező csomagok elosztása már komoly gondokat okoz, holott a gigacég által ígért szállítási határidő betartására is oda kell figyelni. Sokan sérelmezik a Sameday és a Packeta jelenlétét, de kétségtelen, hogy nélkülük a többi szolgáltató aligha boldogulna a még mindig növekvő számban beérkező csomagokkal. 

Csúszások a megadott időablakon belül

Vannak cégek, amelyek nemcsak a szállítási napot adják meg, hanem azt a bizonyos időablakot is, ami szinte percre pontosan jelzi a címzettnek az előzetes emailben, hogy mikorra várhatja a futárt. A gyakorlatban viszont sokszor nem mennek zökkenőmentesen a dolgok. Az irreálisan megtervezett menetrend nem számolja bele a telefonálással töltött időt, a közlekedés hátulütőit, vagy éppen az időjárás viszontagságait. 

A megfelelő kommunikáció az elégedett ügyfél titka 

Még mindig sokan vannak, akik a futárszolgálat által nyújtottakkal azonosítják egy-egy webshop színvonalát és ügyfélorientált hozzáállását, vagy éppen annak hiányát. Az MPL kötelező feltüntetése szállítási lehetőségként sokakban rossz szájízt szül, de más szolgáltatókkal kapcsolatban is előfordulhat elégedetlenség. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vevőkezelés egyik kulcsfontosságú tényezője a kommunikáció. 

Ha késik a futár, lehet egyeztetni telefonon. A csomag nyomkövethetősége és ennek megbízhatósága egyaránt befolyásolja azt, hogy miként áll hozzá a vásárló az esetleges késésekhez, bakikhoz. Érdemes azt is átgondolni, hogy aki dolgozik, az hibázhat. Amennyiben ezt a fogyasztó nem kezeli a helyzet súlyához mérten, kellő intelligenciával, akkor valószínűleg más magánéleti problémáit vezeti le az éppen aktuális futáron, cégen. Kommunikáljunk az ügyféllel, és ha a telefonhívás fogadására nincs lehetőség, akkor a mihamarabbi visszahívás a kiszámíthatóságról és a megbízhatóságról tesz tanúbizonyságot.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb