2024 október 9. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacKuponok, szállítás, összegzés – Ettől lesz átlátható a rendelési folyamat!

Kuponok, szállítás, összegzés – Ettől lesz átlátható a rendelési folyamat!

A fogyasztói preferenciák ismerete hozzásegít ahhoz, hogy az online értékesítés növekvő értékeket hozzon. Ebben semmi újdonság nincsen. Az viszont már jobban elgondolkodtat, hogy miként lehet bevonzani a potenciális vásárlókat abban a gazdasági helyzetben, amit jelenleg is tapasztalhatunk. Az online marketingre fordított összeget nem érdemes megspórolni, pláne nem akkor, ha tényleges hozzáértéssel nem rendelkezel a területen. A mindennapi teendők rangsorolásakor is célszerű átgondolni, hogy megéri-e magunknak bajlódni a blogolással, a hirdetési kampányokkal, vagy többet kihozhatsz magadból, ha ténylegesen az üzletre fókuszálsz.

Egy sornyi tényező befolyásolja azt, hogy milyen területek játszanak központi szerepet a fogyasztók bevonzásában. Cikkünk témája ezúttal nem ennek részletezése, sokkal inkább a rendelési folyamat górcső alá vétele. Legjobb, ha a fogyasztói elvárások alapján alakítod ki ezt a részét online felületednek. Nézzük, mit szeretnek a vásárlók, és mit kevésbé!

Emlékeztető email-ek: kevésbé szívesen fogadottak, mint azt hisszük?

Hiába a hiteles forrásból elérhető információk, a szakmai konferenciák és workshopok, még mindig sok olyan webáruházzal találkozni, ahol a kosárba pakolt termékek után jön a feketeleves. Nem ritka, hogy a vásárló még nézelődni kíván a webshopban, ám a kosárba helyezett termékekben már biztos. Míg az év végi fogyasztási roham és teendők közepette jól jöhet az emlékeztető email, addig a hétköznapi vásárlások esetén inkább az ellenkező hatást éri el.

Fontos a kiválóan funkcionáló csomagpont-választás!

Ha már minden a kosárban van, akkor irány a pénztár. A mai kor embere az egyszerű, áttekinthető, könnyen kezelhető felületek híve. Nem szívesen gondolkodunk, ha csak nem muszáj. De miért is választanánk olyan online kereskedést, ahol már a szállítási cím megadása akadályokba ütközik? A csomagpontos rendelésnél megjelenő térképes felület és a címválasztás még mindig nem működik optimálisan sok webshopnál, vagy egyszerűen böngésző- és készülékfüggő, hogy sikerül-e gyorsan a folyamat végére érni. A problémás helyzeteket nem kedveljük. Igaz ez akkor is, ha az akciós kuponkód megadásáról van szó. Legjobb, ha ezt már a pénztárba érkezéskor felajánlja a rendszer, és érvényesíteni tudja azt a fogyasztó.

Ne maradjon el az összegzés!

A legtöbben azt szeretik, ha a megrendelés előtti összegzésnél a termékek is jól láthatók, így még egyszer ellenőrizhető a kiválasztott méret, mennyiség, márka. A csomagbiztosítás, az ajándékként küldés bizonyos termékek esetében kétségkívül hasznosnak bizonyulnak, ám az előre bejelölt opciók plusz költséget jelentenek. Ha elkerüli a vásárló figyelmét a már alapvetően felszámolt összeg, az utólag rossz szájízt hagy maga után, és akár a további vásárlások gyakoriságát is befolyásolhatja. Bízzuk a fogyasztóra, hogy milyen szolgáltatást kíván igénybe venni. Az egyre tudatosabb fogyasztói magatartás nemcsak a költséghatékonyságot célozza, hanem a korábbi rossz online vásárlási tapasztalatok elkerülését is.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb