2024 május 23. csütörtök
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacMég mindig a sikeres webshop titkát kutatod? Mutatjuk!

Még mindig a sikeres webshop titkát kutatod? Mutatjuk!

A mai online kereskedelemben egyre nehezebb sikeresnek lenni. A helyzet komplex, és a kezdőként a piacra lépők néha bizony el is vesznek az elképesztő információ áradatban. A külföldi gigacégek itthon is tarolnak, és ha nem is mind Temu-méretekben, de minden további nélkül felveszik a versenyt a hazai nagy webáruházakkal. A sikeres webshop titkát mindenki másban látja, és persze az egyéni tapasztalatok is központi jelentőséggel bírnak. Abban viszont a legtöbben egyetértenek, hogy a jó termék nem minden. A szakértelem sokszor hiányzik, ám ezt a megfelelő ügynökség segítségével pótolhatjuk. Persze ez éppen úgy kiadás, mint az olajozottan működő ügyfélszolgálat és a gyors csomagösszeállítás. Mint minden esetben, itt is méretfüggő, hogy mennyiben változtathatsz egyéni hozzáállásoddal, és honnan jön képbe az adóvonzattal járó alkalmazottak száma.

 

Főszerepben a termék

 

Ez az, amit a fogyasztó keres. Vagy ha nem keresi, akkor Neked kell rátalálnod. Az igazán innovatív kínálat titka abban rejlik, hogy olyannal jelensz meg a piacon, ami forradalminak számít a maga nemében. Ez egyre nehezebb, de nem lehetetlen. A legtöbben egy már jól ismert területbe szállnak be, legyen szó az ékszerekről, az állateledelekről, a dermokozmetikumokról, vagy például az öntapadós bútorfóliákról. 

A jó minőségű termék alapkövetelmény. A Temut ellenző fogyasztók elsősorban a silány minőségben határozzák meg döntésük okát. A megbízható minőségre tehát van igény, s ezt mindenképpen érdemes szem előtt tartani a beszállító, a gyártó megválasztásakor. Természetesen az ár-érték arány mellett sem mehetünk el, ugyanis ez határozza meg, hogy ténylegesen fizetőképes kereslet adódik-e majd a termékre. A hazai adójogi és megélhetési környezetben a luxus egyre kevésbé eladható. 

 

Webshop, ami ténylegesen használható 

 

Telefonon vagy laptopon – A lényeg az, hogy bármilyen eszközzel gyorsan és zökkenőmentesen működjön az oldal. Az ergonómia, a reszponzív webdesign ma már alapkövetelménynek számítanak. Ha nem értesz hozzá, akkor fordulj marketing ügynökséghez! A technikai és a tartalmi SEO egyaránt központi jelentőséggel bír, de könnyen lehet, hogy „egyszerű” kereskedőként nincs időd és energiád e területen tovább képezni magad. Ilyenkor kitűnő választásnak bizonyul az online marketing világában otthonosan mozgó ügynökségi támogatás.

 

Marketing akár ügynökségi támogatással 

 

Ha már döntöttél, hogy szakember segítségét kéred, akkor jön a neheze: az ideális ügynökség kiválasztása. A referenciákat mindenképpen érdemes megnézni. Nem mindegy, kikkel dolgozott már együtt a cég. A ténylegesen mérhető eredményeket kínáló SEO szakemberek tudják, miről beszélnek, főleg akkor, ha komplex csapat áll mögöttük. Programozóra, szövegíróra bármikor szükség lehet, de az sem mindegy, hogy milyen kapcsolatokkal rendelkezik egy profi pl. a PR cikkek megjelentetését illetően. 

Fontos, hogy akiben megbízol, annak átadd a szükséges információkat a céges image és a célközönség felé irányuló tartalom kapcsán. A legtöbb cégnél ezt elsőként kérdőíves formában teheted meg, de a későbbi személyes találkozás is meggyőzhet arról, hogy megtaláltad a Te embered. 

 

Professzionális logisztika 

 

Egyre többet hallani róla, pláne most, hogy az MPL kötelezően megjelenítendő opciót jelent. A csomagszállítással összefüggésben viszont egyéni döntés függvénye, hogy milyen egyéb lehetőséget kínálsz fel a fogyasztónak. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a hazai piacon jelen levő szolgáltatók mindegyikéről megvan a véleményük az azokat ismerőknek. A csomagpontok töretlen népszerűségnek örvendenek, mint ahogy a csomagátvételi pontként szolgáló üzletekbe is sokan kérik a megrendelteket. 

A jó logisztika gondoskodik a gyors, a sérülésmentes kiszállításról, ám nem feledkezhetünk meg arról sem, hogy a csomagolás megbízhatóságán is sok múlik. Mindez együttesen járul hozzá ahhoz, hogy a fogyasztó elégedett legyen a kiszállítással a kezdetektől a kézhez vételig. Ha mégsem megy minden az elképzeléseknek megfelelően, akkor könnyen lehet, hogy legközelebb másik webshop mellett dönt. A titok tehát abban rejlik, hogy a logisztikára is célszerű jelentős hangsúlyt helyezni, hiszen minden mással együtt működik csak a teljes folyamat. 

 

Gyors ügyféltámogatás 

 

Nem más ez, mint az ügyfélszolgálat elérhetősége, gyorsasága, emberközpontú hozzáállása. Míg a vásárlók gyakran a kiszállítást is a céggel azonosítják, holott csak egy közvetítőről van szó esetében, addig az ügyfélszolgálat ténylegesen a cége képviseli. Az elérhetetlen telefonszámok, a válasz nélkül hagyott email-ek, a problémás helyzetkezelés és a folyamatos várakozás arra ösztönzik a megrendelőt, hogy soha többet ne válassza a webshopot, sőt, akár az aktuális rendelést is visszamondja. 

Sokszor olvasni azt, hogy a jó kereskedő a fogyasztó fejével gondolkodik. Az e-kereskedelem világában ez bonyolultabb, mint valaha volt. Az online felületek és a feléjük támasztott elvárások folyamatosan változnak, témaspecifikusan alakulnak, és persze a szakmai közeg is hatással van a site elérhetőségére, a keresőóriás által történő rangsorolásra.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb