A közösségi média rendre kitermeli azokat az véleményvezéreket, akiket idővel egyre többen kezdenek követni. A YouTube még mindig vezető platformnak számít, és sokan a televízió helyett is inkább ezt a módját választják a kikapcsolódásnak. Hasonlóan népszerű felület az Instagram, ahol gyorsan, könnyen fogyasztható formában kapjuk az információkat, s velük együtt a fizetett tartalmakat. Mondhatnánk, hogy ennek lebutított formája a TikTok, ám mégsem állítható ez egyértelműen, hiszen napjainkba már nemcsak az ostobán tátogó, önjelölt sztárocskák felületének számít.
PR ajándékok és fizetett tartalmak
Az influencerek részei a mindennapoknak, a jelentős követőtáborral rendelkezők pedig komoly értéket képviselnek a cégek szemében. Tény ugyanakkor, hogy a követőszám még korántsem garancia a megkeresésekre. A PR ajándékok sokakat betalálnak, ám a tényleges fizetett tartalmak rendszerint nemcsak az elérésszám, hanem az influencer által képviseltek alapján találják meg leendő közvetítőiket. A márkák egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek arra, hogy kivel hirdetnek, mennyire hiteles a témát illetően, és főként milyen célcsoport követi elsősorban. Az egy-egy téma köré csoportosuló videósok között is nagy különbség adódhat, s ez döntő szempont azt illetően, hogy milyen cégek veszik fel a kapcsolatot ezekkel a személyekkel.
Az influencer-lét hátulütői
Az online platformokon megjelenő tartalmak egyfajta lenyomatot képeznek a személyiségről, ezért ha belevágsz a videók készítésébe, és ezt kiegészítendő az egyéb platformokon is elérhető vagy, akkor érdemes alaposan átgondolni, hogy mit képviselsz, mit teszel ki magadról az internetre. Szeretni nem fog mindenki, sőt, minél sikeresebb vagy, nagy eséllyel annál több utálód is lesz. Ha ez utóbbit nem tudod kezelni, akkor szintén megfontolandó, hogy jelen legyél-e az interneten ilyen formában. A tapasztalatok azt mutatják, hogy akik nehezen birkóznak meg a témával, azoknak több szenvedést okoz a tevékenység, mint amennyire anyagilag megérné az. Ha viszont megtalálod számításod az influencer-létben, és tudod is, hogyan csináld jól, akkor komoly összegeket tehetsz zsebre.
Fenntarthatóság és tudatosság
Természetesen az influencerekkel történő hirdetés is sokat változott az elmúlt időszakban. Ma már jelen vannak azok a véleményvezérek, akik kifejezetten az influencerek által ránk zúdított tartalmatlan tartalmak és a megszámlálhatatlan bujtatott vagy egyértelműen feltüntetett hirdetés ellen szólalnak fel. A Z generáció tagjai kifejezetten az ökotudatos termékek és a környezetbarát megoldások kedvelői. A túlfogyasztás helyett a tudatos vásárlást helyezik előtérbe. Nem csak a mennyiség, hanem a minőség is kiemelt jelentőséggel bír. Inkább kevesebb, de jobb minőséget keres a mai fiatal. A környezetvédelmi és etikai szempontból nem megfelelő márkákat egyre többen elutasítják közülük.
Mi van akkor, ha leszólják a terméked?
S hogy mi a helyzet, a „nem vált be”-típusú videókkal? Mi a helyzet, ha az általunk forgalmazott, előállított termék is helyet kap egy ilyen tartalomban? Amennyiben annak jellege, valóságtartalma olyan, akkor akár jogi útra is lehet terelni a dolgot. Az online platformokon történő üzengetés és „cicaharc” nem a legjobb megoldás, de a témával kapcsolatban, kulturáltan hagyott komment egyértelműen elébe megy a találgatásoknak, és a cég részéről a nyílt kommunikációt hirdeti.