A véleményvezérekként nevezett, a YouTube-on, Instagramon, sőt, már a TikTokon is jelen levők lényeges szerepet töltenek be a marketing és az értékesítés növelésének világában. A vélemények ugyan megoszlanak a tartalomkészítés e formáiról és a mögöttük álló személyek hitelességéről, de vitathatatlan tény, hogy jelentős potenciál rejlik bennük. Elég, ha megnézzük, hogy a reklámozás az online felületeken és a médiában mekkora összeget kóstál, és máris láthatjuk, hogy az influencerek alkalmazása gyakran jobban megéri.
Nem csak a követőszám a fontos!
Kire essen a választásunk? Tényleg jobb a nagyobb követőszám, vagy ennél lényegesebb tényezők is vannak? Fizetett promócióban érdemes gondolkodni, vagy a promóciós ajándékok is elegendőnek bizonyulnak? A hazai influencer-piacot kár lenne összehasonlítani a tengerentúlon működővel, s ez nemcsak az elérések számára, hanem sajnos sok esetben a minőségre is igaz. Az itthon prémium kategóriás tartalmakkal jelentkezők nem szégyellik megkérni az árát az általuk biztosított promócióknak, viszont a követőszám nem egyenlő azzal, hogy valóban megfelelő potenciál rejlik az egyénben.
Minőségi tartalmak, hiteles egyéniségek – Erre van szükség itthon is!
Az influencer-marketing világában ugyanis a hitelesség és a minőség rendkívül fontosak. Nem célszerű minden szembejövő „véleményvezérrel” felvenni a kapcsolatot. Ugyan a nagy számok törvénye alapján így tényleg jelentős követőtáborok érhetők el, viszont nagyon nem mindegy, hogy milyen formában látjuk viszont termékeinket, szolgáltatásainkat a közösségi médiában. Itt kerül főszerepbe a személyiség ereje, az értelmi és az érzelmi intelligencia. A hazai piacon- valljuk be-, ilyen influencerekből még igencsak hiány van.
Vizsgáljuk meg a dolgot a másik oldalról is, a fogyasztó szemszögéből! A közösségi tartalmak fogyasztása iránt minden korábbinál nagyobb érdeklődés mutatkozik. A videós platformon elérhető vlogok, csomagbontós, tesztelős videók még mindig nagy nézettséget produkálnak – persze az influencer népszerűségének függvényében. A tizenéveseknek szóló tartalmakon túl a családanyákat, az egyedülálló, külsőségekre kiemelt hangsúlyt helyező huszonéveseket megszólítók egyaránt jelen vannak.
Mi a siker titka?
Az igazán sikeres csatornák mögött rendszerint olyan személyek állnak, akik akár egyéniségükkel, életmódjukkal, szakmájukkal, érdeklődési körükkel képesek megszólítani a nagyközönséget. Ha ez a fajta egyediség intelligenciával és főként hitelességgel társul, akkor jó esélyeik vannak a velük hirdetőknek. A hitelesség minden másnál lényegesebb manapság, és ha egy influencer minden létező megkeresést elvállal az anyagiak érdekében, akkor egy idő után talán észre sem veszi, hogy tartalmait a promóciókra építi. A tevékenységhez, értékrendhez, világnézethez és a célközönség érdeklődési köréhez kapcsolódó promóciók a megfelelő arányban azonban bőven beleférnek a hitelességi faktorba.