A turkáló szó néhány évtizede még a kifejezetten pejoratív értelemmel bírt. A használt ruhára akkoriban sokan úgy gondoltak, mint „más levetett göncére”, ma azonban egészen más a helyzet. Second hand üzleteknek hívjuk, vállfára kerülnek a ruhadarabok, színskála szerint elrendezve, de a lényeg még mindig ugyanaz. A használt ruházat jelentősen olcsóbban beszerezhető, mint az új ruhadarabok. Nem véletlen, hogy gombamód szaporodnak a turik, és az online kiskereskedelem világa sem képez ez alól kivételt.
2700 liter víz egy pamutpólóhoz?
Nem túlzás. A tények makacs dolgok, és magukért beszélnek. A ruhaipar az egyik leginkább környezetszennyező iparág. A silány minőségű, olcsón beszerezhető, ám gyakran etikátlan körülmények között előállított márkák termékei hamar a szemétben landolnak. A ruhaipar által felhasznált nagymennyiségű víz kicsit sem mondható fenntarthatónak. Nem véletlen, hogy a másodkézből történő vásárlás egyre inkább elterjedt. Több marad a pénztárcában, és közben ökológiai lábnyomod csökkentéséért is tehetsz.
A fenntarthatóság iránti igény mind inkább jelentkezik akkor, ha öltözködésről, a szükséges ruhadarabok beszerzéséről van szó. Az online kiskereskedelem is igyekszik ehhez igazodni, és ma már több online turkálóval is találkozhatunk a webes piactéren. Hívhatjuk second hand shopoknak, vagy böngészhetünk az apróhirdetési oldalakon, FB csoportokban, a használt ruha iránt igenis nagy igény mutatkozik – pláne a jelenlegi gazdasági körülmények között.
Használt ruházat az e-kereskedelem világában
Sokan még csak most fedezik fel a másodkézből történő beszerzés előnyeit. Kifoghatsz egészen menő márkákat, de a régebbi angol és a német márkák gyakran éppen az időtálló minőségükről híresek. Ha online turkálóban gondolkodsz, akkor a termékleírások kiemelt figyelmet érdemelnek. A megfelelő képek, a márka és a méret megadása magától értetődő, de a szűrési feltételek is kifejezetten hasznosak. A tapasztalatok szerint, ha az érdeklődők egy végeláthatatlan kínálattal találkoznak, amelyben nem tudnak a számukra megfelelő szempontok szerint szűrni, akkor gyorsan más lehetőséget keresnek.
Személyesen vagy online?
A téma szoros összefüggést mutat a lakóhellyel és a rendelkezésre álló szabadidővel. A turizás időigényes móka, ez pedig személyes vásárlásnál különösen megmutatja magát. Más a helyzet online? Más, bizony! Éppen az előzőekben említett szűrési lehetőségeknek köszönhetően a fogyasztó igényeihez passzoló termékek kerülhetnek fókuszba, így hatékonyan áttekinthetők a kínáltak. Természetesen nem mehetünk el a szállítás és a visszaküldés mellett sem. Ezek költségvonzata alapvetően meghatározza, hogy az érdeklődőkből tényleges vásárló válik-e.