2024 április 17. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacMit hoz a jövő az e-kereskedelemben? Tovább lassul a növekedés? 

Mit hoz a jövő az e-kereskedelemben? Tovább lassul a növekedés? 

A pandémia éveit követően sokan arra számítottak, hogy az akkoriban megugrott online forgalom további jelentős növekedést mutat majd. 2022 második félévében azonban már jól látszik, hogy a növekedés üteme egyre lassulni látszik. A Black Friday akciók és a már eltelt adventi hetek tükrében elmondható, hogy csupán 8-10 százalékos növekedés észlelhető az idei évben. Mi áll a háttérben? Mennyire befolyásolja az online fogyasztást az elszálló infláció és az aktuális gazdasági helyzet? 

Indul a takarékoskodás időszaka?

E kérdésekre a válasz egyértelműen az, hogy nagyon is hatással van az online kereskedelemre mindaz, ami a hazai gazdaságban zajlik. Az infláció, az egyre növekedő árak és az árfolyam aktuális alakulása miatt ugyan magasabb értékben pakolják a vásárlók a kosárba a termékeket, de sokan már most az olcsóbb, vagy a helyettesítő termékek mellett döntenek. Akik nem adnának le a színvonalból, azok általában visszafogják vásárlásaikat, vagy más területen takarékoskodnak. 

Az alapvető élelmiszerek is gyakran kerülnek a kosárba

Az aktuális akciók követése most minden korábbinál nagyobb jelentőséggel bír, és ez az online piactéren is megmutatkozik. Az ingyenes szállítást kínáló akciós napok felértékelődtek, mint ahogyan az alapélelmiszereket, a márkázatlan termékeket és akár olyan hétköznapi dolgokat is sokan keresik az online akciók keretein belül, mint például a WC papír, a liszt vagy a tartós élelmiszerek. A szakemberek úgy vélik, hogy egyre többen vannak, akik előrelátó gondolkodás miatt fogják vissza vásárlásaikat, és nem azért, mert aktuálisan nem tehetnék meg, hogy vásároljanak. Ez az a vásárlói réteg, amely az ünnepekhez egyre közeledve továbbra is vásárolni fog. 

Csökkenő kosárérték az ünnepekhez közeledve?

A GKID lakossági mérései és az Árukereső.hu keresési statisztikái alapján az ünnepekkor most a kisebb értékű ajándékok kerülnek majd középpontba. A könyvek, játékok és ruhák mellett az olyan praktikus műszaki cikkek is keresettek, mint az airfryer-ek. A prémium kategória várhatóan csökkenést fog mutatni, és az áruhitelekkel is óvatosabban bánnak az emberek, mint az elmúlt években volt tapasztalható. 

Sokan úgy vannak vele, hogy igyekeznek kihasználni az ünnepek előtti akciókat, s ennek megfelelően akár előre is hozzák vásárlásaikat, tartva a következő hónapok inflációs nehézségeitől. Minderre rátesz egy lapáttal a téli időszak, aminek egyébként is sokan félve állnak elébe, leginkább a rezsiköltségekkel összefüggésben. Az akciók, Black Friday-jellegű kampányok továbbra is vevőcsalogatónak számítanak, főleg most, hogy a szállítási költségek is egyre inkább kezdenek elszállni. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ha az akciók és az ingyenes szállítás lehetősége találkoznak, akkor jelentős keresletnövekedés mutatkozhat, erre pedig a logisztika és a kiszállítás tekintetében is érdemes felkészülni. 

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb