A neuromarketing és az értékesítés közötti kapcsolatról korábban már szóltunk. Nézzük, miként jut főszerephez az agyakba történő beférkőzés akkor, ha szépségápolásról és minden olyan termékről van szó, amely kapcsolatba hozható az ápolt külső megteremtésével.
Honnan hova – Mutasd meg a változás lehetőségét!
A tulajdonképpen agykutatási eredményekre építő neuromarketing legalább ennyire középpontba helyezi az érzelmeket is. Nem más ez végül is, mint egy kiskapu ahhoz, hogy beírd magad a potenciális fogyasztók fejébe, és termékeid ott önálló életre keljenek. A lényeg ugyanis abban rejlik, hogy a vásárlók nem tudják majd kiverni a fejükből az értékesíteni kívántak valamelyikét. Ennek érdekében pedig a legtöbbet azzal tehetsz, ha egyfajta előtte-utána gondolatmenet alapján jelzed a fogyasztók felé, mit kaphatnak az arckrémedtől, a testápolódtól vagy a hajmaszkodtól.
Érzelmek kiváltása + racionális döntések
Sokféle szépségápolással kapcsolatos termék van a piacon. Számos webáruház a világmárkákat értékesítik, de szép számmal vannak jelen a saját márkájukat népszerűsíteni kívánó cégek is. Miért ne hívnád fel a figyelmet azokra a problémákra, amelyek sok embert érintenek a külsőségekkel kapcsolatban? A zsíros bőr, a pattanásos hát, a télen extrém módon kiszáradt bőr nemcsak megnehezítik a mindennapokat, hanem a magabiztosság akadályaiként is ismerjük azokat.
Ha egy konkrét problémára eléggé meggyőző megoldást kínálsz, és ezt az agy, valamint az érzelmek számára egyaránt megfelelő kommunikációval tálalod, akkor a készítmény iránti vágy egyre inkább növekszik. Nemcsak arról van szó, hogy szeretné kipróbálni a fogyasztó a terméket. Agya racionális okokat gyárt a vásárlás mellett, hiszen Te már felsorakoztattad egy-egy termék előnyeit, felhívtad rá a figyelmet, hogy milyen hatással lehet az a bőrt, hajat vagy akár az intim higiéniát érintő területekre.
Használd ki a hiúságot!
Az ember hiú. Ha nem is annyira, hogy ez elmenjen nárcisztikus irányba, de a legtöbbeket érdekli, milyen képet látnak a tükörben, és mások mit gondolnak róluk. Ez utóbbi szintén kiemelt jelentőséggel bír fogyasztói döntéseink meghozatalakor. A luxusmárkák ugyan a drogériás termékek sokszorosába kerülnek, de egyúttal a fiatalos arcbőrt, a tökéletesen ápolt szőke tincseket és a foltmentes, egyenletes bőr vonzerejét kínálják. A jelenlegi helyzet és az ígért szépség között legyen bármekkora is a szakadék, a megfelelő neuromarketinggel hatást gyakorolhatsz a vásárlókra. Nem elég csak reményt adni a hatékonyságra, hanem hitet és racionális okokat egyaránt érdemes felsorakoztatni annak érdekében, hogy a vásárló fejben gyorsan eljusson a tényleges fogyasztáshoz.
A szépségápolással foglalkozó webáruházak esetében a jellemző problémákra fókuszáló blog cikkek éppen olyan hasznosnak bizonyulnak, mint a hatékony otthoni szépségápolás és a luxus érzetének kettősét kínáló érzésvilág. A színekkel, formákkal és képekkel átadhatod a szépség csillogó, mégis természetes erejét, felhasználva a neuromarketing kínálta lehetőségeket.