2024 október 9. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacNeuromarketing: Tényleg befolyásolható az emberi döntéshozatal?

Neuromarketing: Tényleg befolyásolható az emberi döntéshozatal?

A neuromarketing nem több és nem kevesebb, mint amit a szó önmagában rejt. A szakemberek ugyanis úgy vélik, hogy a neuromarketing segítségével megérthető és befolyásolható az emberi döntéshozatal. Működik a dolog? Hogyne működne! Gondoljunk csak az kuponok, az időszakos akciók, a márkajelzések és a hasonló ingerek forgalomra kifejtett hatására! A fogyasztói döntéseket a tényleges szükségleten túl jelentősen befolyásolják érzelmeik. Ez még akkor is így van, ha a vonatkozó területen nagymennyiségű információval rendelkező fogyasztókról van szó, akik alapesetben a racionalitást helyeznék előtérbe.

A neuromarketing során a szakemberek a hangok, anyagok, színek jelentette érzelmi hatásokat is vizsgálják, s az eredményeknek köszönhetően valóban sikerülhet olyan benyomást tenni a vásárlókra, ami a fogyasztás irányába mozdítja őket.

Főszerepben az érzelmek!

Az érzelmek jelentősen nagyobb szereppel bírnak mindennapi döntéshozatalaink során, mint azt gondolnánk. Érzelmi lények vagyunk, és ez akkor is megmutatkozik, ha arról döntünk, mely márka, brand, webshop, ajánlat mellett tesszük le a voksot. Fontos tehát, hogy mind a webáruház felépítésével, mind a megjelenő tartalmakkal azon munkálkodjunk, a látogató azonosulni tudjon a mondanivalóval, és egyfajta személyes kapocs alakuljon ki részéről.

A színek, a hangok, valamint az asszociációk kiemelt jelentőséggel bírnak az érzelmek befolyásolásában. Nem ritka, hogy egy-egy márkát a vonatkozó színekkel kötjük össze. Hasonló ez, mint a parfümök világa. A gyártók azon dolgoznak, hogy a külső és a belbecs között szoros kapcsolat legyen. Amilyen illat tehát az üvegcsében megbújik, azt a hangulatot a design tekintetében is igyekeznek megmutatni. Nem véletlen, hogy az esti viseletre szánt, noir-jellegű parfümök legtöbbször fekete üvegben kapnak helyet.

Még mindig nem mindegy, mit gondolnak mások

Az ember alapvetően szociális lény. Szívesen meghallgatja mások véleményét, kikéri barátainak tanácsát, kibeszéli magából mindazt, ami foglalkoztatja. Titokban szeretünk információkat is szerezni mindarról, hogy mi jár mások fejében. A közösségi média és az influencerek világa ennek is köszönheti sikerét. A vásárlói vélemények megjelenítése aktívan hozzájárul a véleményformáláshoz és egy-egy termék vagy márka irányába kiépített bizalomhoz.

Webdesign a neuromarketing szolgálatában

Nemcsak a reszponzív webdesign játszik döntő szerepet abban, hogy weboldalunkon marad-e a fogyasztó. A túl sok információ éppen úgy kerülendő, mint a szűkösen adagolt. Míg a tudatra a felhasználóbarát kialakítás van hatással, addig az érzelmek inkább a tetszetősség, a színek és a képek összhangja, valamint szemet vezető technikák alapján befolyásolhatók. Mindezt érdemes kihasználni, ugyanis működőképességéhez kétség sem férhet.

Az egyszerűség és a közérthetőség még mindig befutó!

Azt gondolhatnánk, hogy a mai világban a marketing eszközeinket is a meglódult AI-megoldásokhoz, a fogyasztói ingerküszöb emelkedéséhez kell igazítanunk. Tény azonban, hogy a tőmondatos reklámszövegek még mindig hozzák a várt hatást. Néha nem kell túlgondolni azt, amit közvetíteni szeretnénk, mindössze emberi módon megfogalmazni és tálalni úgy, ahogy van, a maga egyszerűségében.

Feszültségoldás

A vásárlás kiváló módja annak, hogy betöltse az ember azt az űrt, ami élete valamely területén tátong. A neuromarketing azonban nem a vásárlási mániában szenvedő, unatkozó háziasszonyokat célozza meg. Sokkal inkább helyezzük manapság középpontba azt, hogy a fogyasztó valós válaszokat és megoldásokat kapjon a hétköznapokban felmerülő problémáira. Az utóbbiak miatt jelen levő feszültség oldásának módja a vásárlás, ami azonban nem hiú reményeket táplál, hanem tényleges segítséget és utat jelent egy jobb életminőség felé.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb