A jelenlegi gazdasági helyzet, a vásárlói szokások átalakulása, az inflációs környezet és a háztartások megtakarításainak csökkenése egyértelmű hatással vannak az online megnyilvánuló keresletre. A fogyasztók egyre tudatosabbak, és igyekeznek az akciós lehetőségeken túl az ingyenes szállítást kínáló ajánlatokkal élni.
Változó fogyasztói szokások
Az élelmiszerüzletekben nyilvánvaló a fogyasztás csökkenése. A jövedelmek sok esetben nem követik az infláció mértékét, vagy ha mégis, a már több mint egy éve tartó Európa-szerte elképesztő infláció a fizetések reálértékét jelentősen csökkenti. Vannak háztartások, amelyek már a megtakarítások felélésével igyekeznek megtartani életszínvonalukat. Sok esetben tény azonban, hogy még ennek ellenére is változik a megvásárolt termékek szerkezete. Az olcsóbb termékek online is egyre keresettebbek, a minőségi megoldások rendszerint csak a jelentős akciók keretein belül hozzák a várt érdeklődést.
Ingyenes szállítás – ez a nem mindegy!
Nem lehet tehát elégszer hangsúlyozni, hogy a célcsoport jövedelmi sajátosságainak figyelemmel követése nélkülözhetetlen az eredmények megtartásához. Természetesen az árakat nem igazíthatjuk a kereslet elvárásaihoz, de a kínálati szerkezet összeállításával és időszakosan ingyenes kiszállítással be lehet vonzani a potenciális vevőket. Hasonló a helyzet akkor is, ha az ingyenes kiszállításhoz szükséges rendelési összeget nem horror magasságokban állapítjuk meg. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a vásárlók ettől gyakran megriadva inkább másik webshop után néznek. Ahol egyáltalán nincs lehetőség az ingyenes szállítás elérésére, ott kevésbé szívesen nézelődnek az érdeklődők.
Egyre tudatosabbak a vásárlók
Az apróságnak tűnő tényezők is lényegessé váltak a mai megélhetési költségek mellett. A fix kiadásokon nem igen tud az ember változtatni, így nyilvánvalóan maradnak azok a kiadások, amelyek nem feltétlenül, vagy nem a korábbiakban megszokott mennyiségben szükségesek. A tudatos vásárlási szokások egyértelműen kiterjednek a webshop megválasztására is. Bár a „mindent egy helyen” webáruházak még mindig hatalmas népszerűségnek örvendenek, de az árak tekintetében már messze tudatosabbak a fogyasztók, mint néhány éve voltak. Ez rendszerint a GVH által feltártakra is gyakran visszavezethető.
Természetesen a hirtelen visszaeső kereslet a tartalmi, technikai hiányosságokban is rejtőzhet. Mindennek átgondolása és megtervezése leginkább profi szakemberrel a hátunk mögött hozhatja meg a vártakat.