2024 május 23. csütörtök
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacRomló életszínvonal, kevesebb online rendelés?

Romló életszínvonal, kevesebb online rendelés?

Az elmúlt időszakban gyakran hallhattuk, hogy a bruttó átlagkereset 600 ezer forint környékén mozog. A szépen csengő számok mögött azonban sokszor visszaköszön a rút valóság. A hazai lakosság nagy része ennél jelentősen kevesebb összegből gazdálkodik egy hónapban. A KSH információi ezúttal sem tükrözik azt a valóságot, amely a hétköznapok emberének életében jelen van. Az elmúlt év elszabadult inflációja, az üzemanyagárak és a még mindig rendkívül magas hazai árak nagymértékben befolyásolják a fogyasztói vásárlóerőt. 

Folyamatos változásban a vásárlói szokások

Ugyan az infláció mérséklődött, de ez nem jelent egyet azzal, hogy a fogyasztók visszatértek korábbi vásárlási szokásaikhoz. A nemzetközi piacon jelen levő webshopok a magyar e-kereskedelem eredményeire is rányomják a bélyeget. Erre nincs is jobb példa a Temu térnyerésénél. A kínai gigaóriás az online és már az offline kereskedelemben is megmutatja negatív hozadékát. Az árakhoz képest alacsony költségvetésből gazdálkodó háztartások pedig ott fogják meg a pénzt, ahol tudják. Az ingatlanárak és a hitelkamatok mellett az élelmiszerek árai sem tértek vissza az inflációs bumm előtti szintre. A magyar olyan környezetben kénytelen beosztani a pénzét, amelynek alakulására jelenleg nem sok ráhatása van. Így talán nem is kérdés, hogy miért a Temu csomagjai árasztják el a futárok autóit, és szállnak be újabb és újabb futárcégek az elosztás folyamatába. 

Az ár még mindig nem minden!

A hazai webshopok hajlamosak beleesni abba a hibába, hogy kizárólag az árakkal igyekeznek előnyhöz jutni a versenytársakkal szemben. Mint bebizonyosodott a Temu esetében, ez a magyar adójogi szabályozás és az állandó költségek mellett lehetetlen. Még az olyan óriások is megérzik a Temu jelenlétét, mint az eMag. Hogyan ne rokkanjunk bele webshop tulajdonosként a jelenlegi helyzetbe? Az árversenyen túl más tényezők is akadnak, amelyek segítségével hosszútávon lehetséges a vásárlók megtartása. 

Tűnj ki a tömegből!

Hirdetni bárki tud. A marketing és kommunikáció terén tevékenykedő szakemberek és cégek pedig minden további nélkül segítenek a hirdetési kampány felépítésében és levezénylésében. A titok sokkal inkább abban rejlik, hogy látszani nem elég, fontos ki is tűnni az e-kereskedelmi zajból. Érdemes kihangsúlyozni, és elsőként saját magunknak megfogalmazni, hogy mi az, amit nyújtunk, kiknek tesszük ezt, és miben vagyunk egyedülállók. A dolog nehezebb, mint sokan hiszik, és a kreativitás mellett ezúttal sem mehetünk el. 

Személyes kommunikáció

Ki ne ismerné az Alza kis zöld űrlényét? Nos, a személyes kommunikáció már nemcsak a blogcikkekben mutatkozik meg, hanem a hasonló, „fiktív” személyek létrehozásában is. A felhasználók így kötődhetnek valamiként a webáruházhoz, és nemcsak a névvel tudják azt azonosítani. Hasonló a helyzet a webshop arcainak kiválasztásával is. A közösségi médiában, reklámokban, hirdetési felületeken megjelenő,  a témában kompetens és hiteles személyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a fogyasztók ne csupán egy vásárlási lehetőségként tekintsenek az áruházra, hanem arcot is társítani tudjanak hozzá, ezzel növelve a vásárlói élményt. 

Csomagajánlatok – Mindenkinek kedvező! 

Termékcsoporttól függ, hogy lehetséges-e csomagajánlatokban gondolkodni. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy kevés kivétellel megoldható a dolog. Miért ne tennéd meg? A csomagajánlatok keretei között több termék állítható össze, ami értékesítés szempontjából a webshopnak, a kedvezőbb árak apropóján a vásárlóknak jó. Az értékesítés irányítható, hiszen az kerül a csomagba, amit a webshop szeretne. Ha a haszonkulcs tekintetében egyes márkák előnyt élveznek, akkor ezekben is gondolkodhatsz. 

Az egyediség még mindig befutó! 

Az árak folyamatosan változnak, de a megfelelően felépített brand és az általa bevonzott fogyasztói réteg állandó lehet. Ha elégedettek a minőség és a design nyújtotta értékkel, akkor valószínűleg nem fognak elpártolni azért, mert például olcsó kínai termékekhez fillérekért hozzá lehet jutni. Az egyediség még mindig nagy népszerűségnek örvend, ám ehhez arra is szükség van, hogy kreatív design és valóban minőségi termék társuljon a jól kitalált és megvalósított arculathoz. 

Nem lehetetlen tehát életben maradni a jelenlegi online piacon, de a helyzet egyre nehezebb, ez tény. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a külföldi alternatívával rendelkező termékkínálat igencsak megnehezíti az értékesítést. A tartalékképzés fontosságára sem lehet elégszer felhívni a figyelmet, bár akik eddig nem ügyeltek erre, azok valószínűleg már most nehéz helyzetben vannak. Végül ne felejtsük el, hogy a Temu és a hozzá hasonló kínai óriáscégek sem minden termékcsoport esetében jelentenek alternatívát. Még mindig sokan vannak a hazai piacon, akik inkább a megbízhatónak ítélt, itthoni webshopokat választják, sokszor már csak azért is, mert a keresett termék nem elérhető „temus” alternatívában.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb