Az online marketing és a webáruház üzemeltetés világára érdemes időnként fogyasztói szemmel is nézni. Amíg csak szakemberként vizsgálod a számok alakulását és a tényleges teljesítményt, addig könnyedén elmehetsz a vásárók szempontjából kiemelt jelentőséggel bíró területek mellett. Ha tudod, mit vár el a fogyasztó, akkor könnyebben igazodhatsz az igényeihez. Amennyiben ismered, mitől csalódott a vásárló, úgy elkerülhetők az ezt kiváltó tényezők.
Az ár-összehasonlítás elmaradása
Vannak termékek, amelyeknek árai szinte azonos szinten mozognak, webáruháztól függetlenül. Mások esetében viszont akár több ezer forintos különbséget is tapasztalhatsz. Nagy hiba, ha körül sem nézel a piaci kínálatban, így egy akciósnak kikiáltott árról az hihető, valóban az a legjobb jelenleg. Az árak persze folyamatos mozgásban vannak, és az időszakos akciós ajánlatok is megkavarhatják az állóvizet. A tájékozottság elmaradása viszont magában hordozza azt a kockázatot, hogy nem éppen a legjobb helyről sikerül beszerezni a kiszemeltet.
Szállítási módok figyelmen kívül hagyása
Kevés bosszantóbb dolog akad, mint az, ha utólag jön rá az ember, másik szállítási móddal olcsóbban kijött volna. Nem ritka, hogy a csomagautomaták jelentősen kedvezőbb áron igénybe vehetők, mint a házhoz szállítás. Napjaink tapasztalatai alapján elmondható, hogy a gombamód szaporodó automaták egyébként is kényelmesebb megoldásnak számítanak, hiszen rendszerint 0-24 óráig rendelkezésre állnak.
Már csak azért is érdemes előre informálódni a rendelés leadása előtt, mert így az ingyenes szállításhoz szükséges értékről is tájékozódni lehet.
Félreértett kuponkódok, akciók
Minden szükségeset bepakoltál a kosárba, aztán azzal vagy kénytelen szembesülni, hogy csak egyfajta kuponkódot használhatsz fel? Számos webáruháznál fut egyszerre több kuponkód, akciós kód. Tény viszont, hogy ezek közül általában csak egyfajta használható fel. Találkozni olyan webshoppal is, ahol a kuponkód használatával sem érhető el jelentősen kedvezőbb érték. Az akciókkal tehát érdemes óvatosan bánni, és ha hajlamos vagy az impulzusvásárlásra, amint meglátsz egy kuponkódot, gondold át, valóban leadnál-e rendelést egyébként, vagy szükséged van-e a kinézett termékekre.
Mindent egy helyről – Tényleg megéri?
Ma már szinte nincs is olyan termékcsoport, ami ne lenne elérhető a széles termékskálát felölelő webáruházakban. A kérdés mindössze annyi, hogy ár-érték arányban mennyire éri meg ezek mellett dönteni. A Google e téren is a barátunk, érdemes körülnézni az online piactéren, hátha a rendelni kívántak máshol kedvezőbb áron kifoghatók, még az esetleges szállítási költséggel együtt is.