2024 április 17. szerda
spot_imgspot_img
FőoldalHazai piacSzépség webshopok – Mi alapján választ a fogyasztó?

Szépség webshopok – Mi alapján választ a fogyasztó?

Hazánkban már nem egy olyan webshop tevékenykedik, amely kifejezetten a szépségápolást helyezi középpontba. Sokan vannak, akik kifejezetten minőségi kozmetikumokkal foglalkoznak, mások többféle árkategóriával igyekeznek megszólítani az érdeklődőket. A dermokozmetikumok iránt viszonylag magas áruk ellenére is nagy érdeklődés mutatkozik. A mai kor fogyasztói egyre inkább úgy vélik, hogy a folyamatos márkapróbálgatások helyett szívesebben döntenek a biztosan beváló, akár a bőr, a haj állapotát is javító termékek mellett. Hasonló a helyzet a professzionális hajkozmetikumokkal, amiket szintén egyre gyakrabban választanak a tudatos vásárlók. 

Még mindig ár-függő a dolog? 

Sok esetben igen. Nem véletlen, hogy a professzionális márkák, a dermokozmetikumok, a prémiumkategóriás termékek és az olcsóbb, drogériás minőséget képviselő készítmények egyaránt megférnek akár egyetlen webáruház kínálatában belül. Természetesen ez annak is függvénye, hogy mit kíván képviselni a webshop üzemeltetője. A magyar szereti az első ránézésre kedvező áron beszerezhető, jól teljesítő termékeket, de a valódi hatékonyságért akár mélyebben is hajlandó a zsebébe nyúlni. 

Szállítás belátható időn belül 

A kozmetikumok, szépségápolást célzó termékek esetében nem szívesen vár a vásárló heteket a kiválasztottak megérkezésére. A Temu sem elsősorban a kozmetikumaival tört be a hazai piacra, főleg úgy, hogy közülük sokat nem is szállítanak ki a hazai régióba. No, ez egy pillanatra sem baj azoknak a webshopoknak, akik a hazai jogszabályi környezetben igyekeznek az előírásoknak megfelelően tevékenykedni. 

A tapasztalatok azt mutatják, hogy akár a másnapi szállítás sem elérhetetlen itthon, de leginkább az 1-3 munkanap az elterjedt. A fogyasztóval történő folyamatos kommunikáció elengedhetetlen, ellenkező esetben azt érezhetik a vevők, hogy „elengedték a kezüket”. Ez utóbbi pedig biztosan nem jó pont akkor, ha korrekt hozzáállásról szeretnénk meggyőzni jelenlegi és potenciális fogyasztóinkat. 

A csomagautomaták a leginkább kedveltek 

A csomagautomaták szinte egész évben nagy népszerűségnek örvendenek. A hazánkban elérhető szolgáltatók már a kisvárosokban is jelen vannak automatáikkal, amelyek a nap 24 órájában elérhetők. Kifejezetten sokan döntenek mellettük azok, akik nem tudják megoldani a futárhoz való igazodást, vagy egyszerűen szeretik maguk szervezni a csomagátvétel ütemezését – akár az éjszaka közepén. Ez alól talán csak a nyári forróság ideje a kivétel. Ilyenkor senki nem szeretné, ha a fémfiókban „párolódna” a hajfesték, a szempillaspirál, vagy a méregdrága szemhéjpúder paletta. Vannak, akik ebben az időszakban inkább az üzletekben elérhető csomagátvételi pontokat részesítik előnyben. 

Termékleírás, használati útmutató – Még mindig nem mindenkinek magától értetődő! 

Nemcsak a nagy termékszámmal rendelkező webshopoknál észlelhetjük a részletes termékleírás hiányát. Sokszor még az összetevők listája is hiányzik, és a képekről sem következtethető az ki. Egyébként is, ki szereti nagyítgatni a képeket, vagy más weboldalon utánanézni annak, hogy mennyi ideig kell a professzionális szőkítőt a hajon hagyni? Információ elérhető a világhálón, csak jól kell keresni. Ugyanakkor minden jogszabályi előírás és marketing cél ellenére még mindig találkozhatunk olyan, hazánkban is elérhető webshoppal, ahol nem magától értetődő, hogy a terméken magyar nyelvű útmutató legyen. Az online felületen elérhető leírás minősége sem elhanyagolható. Szeretjük tudni, mit várhatunk egy arckrémtől, vagy milyen hajra javasolja a gyártó a hajmaszkot. Apróságnak tűnhetnek ezek a tényezők, pedig a webshop kiválasztásánál ezek akár az árnál is fontosabbnak bizonyulhatnak.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb