Az évkezdés környékén előszeretettel kerülnek ki listák és összefoglalók arról, hogy milyen trendek várhatók majd az évben a SEO világában. A gyakorlatban azonban mindig bebizonyosodik, hogy az örökzöld SEO alapok gördülékeny működése nélkül nem érnek semmit az aktuális trendek. Elmondhatjuk tehát, hogy az alapokban érdemes gondolkodni, ám azokat az aktuális információk birtokában megvalósítani – ahogyan a SEO területén mindig javasolt; folyamatos odafigyeléssel.
Harc a Google kegyeiért
A Google rangsorolása egyértelműen fontos, a lényeg pedig gyakran a részletekben bújik meg. A képekhez elhelyezett helyettesítő szöveg, a megfelelő horgonyszöveg alkalmazása és a logikusan felépített címek, alcímek egyaránt hozzájárulnak a keresőóriás szimpátiájának elnyeréséhez. A felhasználóknak készült, tényleges információ tartalommal bíró szövegek, blog cikkek máig nem mentek ki a divatból. Bár a vélemények a ChatGPT területen történő felhasználását illetően eltérőek, de a hiteles, emberközpontú és témaspecifikus cikkek máig megkövetelik a profi szövegírók tevékenységét.
Változóban a tartalomgyártási szokások
Nem, ezúttal nem a mesterséges intelligencia szerepéról kívánunk szólni, sokkal inkább a változatos tartalomformák alkalmazásának előnyeiről. Az információkat érdemes látványos formában, képpel, videós tartalommal, kérdés-válasz megoldásokként megosztani a felhasználókkal. A szöveges tartalmak területén egyre nagyobb igény van a GYIK formátumú, célirányos, konkrét kérdésekre választ adó, informatív megoldások iránt. A long-tail kulcsszavakra optimalizált tartalom továbbra is kedvelt a keresőóriás szemében, és a felhasználók is könnyebben megtalálhatják így kérdéseikre a válaszokat.
Optimalizált képek és videós tartalmak
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a Google is előnyben részesíti a korszerű módon optimalizált képeket. A releváns, jó minőségű képek a megfelelő névvel, címkékkel és helyettesítő szövegekkel beváltják a hozzájuk fűzött reményeket. S hogy mi a helyzet a videós tartalmakkal? Az influencerek és a YouTube térhódításának világában az egyszerűen fogyasztható, látványos, a témához kapcsolódóan hasznos információkat tartalmazó anyagok minőségi videós formában történő elkészítése kétségkívül előnyökkel bír. Ugyan a TikTok és az Instagram minden korábbinál nagyobb népszerűségnek örvendenek, és a rövid, könnyen fogyasztható tartalmak fellegvárának számítanak, de ha egy szakirányú témáról van szó, ami bővebb kifejtést érdemel, például a bőrápolás vagy az egészség védelmének tekintetében, akkor a YouTube lehet az ideális felület.
Fontos, hogy a videók optimalizálására is helyezz hangsúlyt. Az elnevezés, a leírás releváns kulcsszavakkal feltöltése hasznos, ám a kulcsszóhalmozás itt is kerülendő.
A biztos SEO alapokon álló weboldalak az adatbiztonság, a teljesítmény, az oldal sebessége, a mobilbarát kialakítás és a belső linkek tekintetében is jól teljesítenek. Ha értékes tartalommal töltöd fel az oldalad, amely megfelel a célcsoport igényeinek és a kulcsszókutatás területén is hozza a vártakat, akkor jó esélyed van a Google és a felhasználók szimpátiájának elnyerésére.