Az év végéhez közeledve, már októberben megkezdődik az előkészület, hogy a novemberben és decemberben zajló vásárlási dömpingre minden készen álljon. De valóban az online vásárlás dominál a piacon? Az utóbbi évek tendenciái alapján elmondható, hogy az elektronikus kereskedelem egyre jelentősebb hányadát teszi ki a teljes forgalomnak. Az emberek kényelmesen, otthonról intézhetik a vásárlásaikat, elkerülve a zsúfolt üzleteket és a hosszú sorban állást.
Sokan keresik az egyedi ajándékokat az ünnepek előtt
A hagyományos bolti vásárlásokkal szemben az online térben való böngészés számos előnyt kínál. Az árak könnyű összehasonlíthatósága mellett a szélesebb termékválaszték is vonzó lehet. A megszokott üzletek mellett rengeteg kisebb vállalkozás is elérhető az interneten, amely különleges, egyedi termékeket kínál az érdeklődők számára. Az online vásárlás népszerűségét az is növeli, hogy sokan így tudják elkerülni a felesleges impulzusvásárlásokat, hiszen céltudatosan kereshetik meg a kívánt termékeket.
Lassan beindul az online kereskedelem csúcsszezonja!
Az ünnepi időszak az online kereskedelem csúcsszezonja, hiszen a Black Friday alkalmával rengeteg akció várja a vásárlókat, melyek már nemcsak a novemberi napra korlátozódnak, hanem gyakran hetekig tartanak. A Black Friday fogyasztói szokások szinte minden évben átalakulnak valamennyire, de az akciók vonzereje töretlen. Sokan már előre megtervezik, milyen termékeket szeretnének beszerezni, így célzottan keresik az ajánlatokat.
Ne felejtsük el előre jelezni a várható karácsonyi szállítási határidőket!
A gazdasági visszaesés ellenére az ünnepi szezonban a vásárlók hajlamosak többet költeni, hiszen az ajándékozás fontossága és a családi, baráti összejövetelek nem csökkennek jelentősen. Az emberek igyekeznek megtalálni az egyensúlyt a gazdaságos vásárlás és a minőségi ajándékozás között. Az online fogyasztás további előnye, hogy sok webáruház már előre jelzi a várható karácsonyi szállítási határidőket, így a tervezés még gördülékenyebbé válik.
Keresletnövekedés a gazdasági helyzet ellenére is
Az ünnepek előtti hónapokban, különösen novemberben és decemberben, a boltok és az online áruházak fokozott forgalomra számíthatnak, ami részben a különböző akcióknak és kedvezményeknek köszönhető. Az online vásárlás egyre népszerűbbé válik, hiszen a kényelem és a gyorsaság mellett a széles választék is vonzóvá teszi ezt a lehetőséget a vásárlók számára. E-kereskedőként érdemes figyelembe venni a gazdasági környezet változásait is, hiszen a visszaesés időszaka kihívások elé állíthatja mind a kereskedőket, mind a fogyasztókat.
Általánosságban elmondható, hogy a kereslet növekedése ebben az időszakban jellemző, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindenki többet költ. Azt érdemes megjegyezni, hogy a fogyasztói magatartás az utóbbi években átalakult. Míg korábban a hagyományos boltokban való vásárlás dominált, manapság az online platformok egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a piacból.
A marketingstratégia és a kampánytervek szempontjából az az időszak különösen fontos. Online kereskedőként kiemelt figyelmet érdemel a megnövekedett vásárlói érdeklődés. Ez magába foglalja a készletek menedzselését, az árazás stratégiáját, valamint a reklámkampányok hatékony szervezését. Az ünnepi vásárlási időszak megtervezése nemcsak a fogyasztók igényeinek kielégítéséről szól, hanem arról is, hogy a piaci versenytársak közül ki tudja a legjobban kihasználni az előttük álló lehetőségeket.
Annak ellenére, hogy sok fogyasztó próbál tudatosan vásárolni, az ünnepek varázsa gyakran arra készteti őket, hogy különleges ajándékokkal lepjük meg szeretteinket, így a fogyasztás november-decemberben megemelkedhet. Így van ez a jelenlegi inflációs, gazdasági adatok és a reálbérek csökkenése mellett is.
A Black Friday időszakban jelentősen megnő a kereslet
A gazdasági visszaesés ellenére, a novemberi és decemberi hónapokban a fogyasztás jelentősen megnövekedhet. Ennek oka, hogy a fogyasztók gyakran inkább az ünnepek alatt költekeznek, miközben spórolnak az év folyamán. Az év végi időszak különösen jól jön a kereskedők számára, hiszen az ilyenkor meghirdetett akciók és kedvezmények vonzzák a vásárlókat. Azonban nem csak a karácsony előtti hetek számítanak jelentősnek, hanem a Black Friday napok is, amikor különösen nagymértékben nő a vásárlói aktivitás.
Bár sokan úgy vélik, hogy a Black Friday akciók már-már az elviselhetőség határát súrolják, valójában az okosan megtervezett kampányok nagy lehetőségeket rejtenek mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. Ezek az akciók nem csupán a készlet kisöprésére adnak lehetőséget, hanem arra is, hogy a cégek szélesebb ügyfélkört érhessenek el, és az év végi bevételeiket maximalizálják. Az eladási számok megerősödése a gazdaság lassulása idején is megmutatja, hogy a megfelelően előkészített kampányokkal az online kereskedők sikeresen navigálhatnak az aktuális piaci körülmények között.