2024 május 23. csütörtök
spot_imgspot_img
FőoldalKülföldi piacVáltozott a Temu értékesítési stratégiája?

Változott a Temu értékesítési stratégiája?

Novembertől nem létezett olyan platform, ahol ne a Temu hirdetéseivel találkoztunk volna. Az intenzív nyomulásnak köszönhetően maga mögé utasította a hazai webshopok egy részét, s március végéig nem is láttunk semmilyen változást a hirdetési tendenciában. Rövid szünet után úgy tűnik, újszerű hirdetési stratégiával folytatja gyarmatosítását az ecommerce világában. Változott valamit a Temu termékei iránti kereslet? Hogy alakulnak most az árak a kínai gigaáruházban? 

Racionalizál a Temu?

Némi szünet után az újratervezett hirdetési stratégia jelenleg ésszerűbb megoldásokra törekszik. A tapasztalatok azt mutatták az elmúlt hónapban, hogy a nemzetközi hirdetési piacon kevésbé esett vissza a Temu nyomulása, mint nálunk. Könnyen lehet, hogy a hirdetési stratégia megváltozásának hátterében az anyagi racionalizálás állt. Nem volt titok az indulás óta, hogy a vevőszerzés érdekében a veszteséges működést is „benyelte” a cég. Úgy tűnik, jelenleg a vásárlók megtartása zajlik. 

Felkeltette a hatóságok figyelmét a kínai gigacég

Az európai és a hazai online kereskedelem, majd a hatóságok figyelmét is felkeltette a Temu. Nálunk egyértelműen látszik, hogy még az eMag is hátrányokat szenvedett el a kínai óriás jelenléte és egyre nagyobb népszerűsége miatt. Az ún. „sötét mintázatok” jelenléte kicsit sem mondhatók fogyasztóbarátnak, csakúgy, mint a mindennapokban zavaró, intenzív nyomulás mind az emailekben, mind az applikációval kapcsolatban. Míg itthon a tisztességtelen piaci magatartás és a hazai e-kereskedők által elszenvedett károk miatt nagy a felháborodás, addig az USA kongresszusában inkább a meglepően olcsó termékek mögött feltételezett kényszermunkával összefüggésben jelentkeztek ellenérvek. 

Magyarországon február 20-án nyújtott be az Ecommerce Hungary Egyesület a GVH-hoz beadványt. A Versenyhivatal versenyfelügyeleti eljárás keretein belül vizsgálta a cég kereskedelmi gyakorlatát, majd március 13-án arról tájékoztatták az érdeklődőket, hogy a Temu valóban nem létező kedvezményekkel hirdet, félrevezet és pszichés nyomásgyakorlást is alkalmaz. Április elejétől a cég hirdetései eltűntek a Google felületeiről.

Fennakadások a logisztikában?

A jelentős mértékben megnövekedett hazai Temu rendelések komoly kihívások elé állították a futárcégeket. A helyzetet nehezítette a Temu által vállalt szállítási határidő. Bár a fogyasztó ebből leginkább azt tapasztalhatta, hogy a késedelmes szállítás esetén 1700 forint jóváírást kapott a Temutól, de a logisztikai nehézségek rányomhatták a bélyeget a Temu visszafogott kampányára. 

A kérdés még mindig ugyanaz, mint néhány hónappal korábban. Mekkora károkat okoz a Temu a hazai online kereskedelmi résztvevőknek? Labdába rúghatnak-e a termékkör tekintetében érintett webshopok, vagy továbbra is a kínai óriás viszi a pálmát a rendelések számát illetően? 

Még mindig verhetetlenek az árak

 

Nézzük elsőként az árakat. Egyes termékcsoportok még mindig verhetetlen áron elérhetők a Temunál, így nem csoda, hogy ha a takarékosságra törekvő fogyasztók még mindig mellette döntenek. A ruházati termékek között néha kifejezetten drága darabokkal találkozhatunk, de ami az ékszereket, a speciális konyhai, autós, lakásfelújítási, karbantartási termékeket illeti, a kínálat és az árak magukért beszélnek. Szépségápolási termékeket még mindig nem éri meg temus áron beszerezni, viszont a webáruház kínálatában megszámlálhatatlan olyan termék megtalálható, amelyek hazai webshopoknál egyáltalán nem, vagy csak jelentősen magasabb áron beszerezhetők. 

Az ingyenes szállítás komoly vonzerő!

 

Természetesen itt van még az ingyenes szállítás, amivel a hazai webshopok nagy része egyszerűen nem tudja felvenni a versenyt. Sőt, a tapasztalatok azt mutatják, hogy sajnos a szállítási költségek itthon egyre magasabbak, vagy egyszerűen az ingyenes szállításhoz szükséges rendelési érték növekedik. A Temu által kínált ingyenes szállítás elsősorban azoknak a fogyasztóknak vonzó, akik nem sietnek sehova, és kivárják a maximum 10 napos szállítási határidőt azért, hogy ne kelljen még a szállításért is fizetni. 

Úgy tűnik egyébként, hogy óvatos áremelések indultak meg bizonyos termékcsoportoknál, ezzel talán már a korábbi veszteséges működést kívánja a cég ellensúlyozni. Akciós ajánlatokból azonban még így sincs hiány, ami további kockázati tényező a hazai webshopok működését illetően. Ugyanakkor van egy olyan vásárlói réteg, aki éppen a megbízhatóság és a kiszámíthatóság apropóján még mindig a magyar webáruházakat részesítik előnyben. Ez mindenképpen jó hír egy olyan gazdasági környezetben, amelyre a tavalyi elképesztő inflációs helyzet még mindig komoly hatást gyakorol.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb