2024 április 25. csütörtök
spot_imgspot_img
FőoldalÉrdekvédelemVáltoztat a WhatsApp tájékoztatási gyakorlatán - Nem véletlen a döntés!

Változtat a WhatsApp tájékoztatási gyakorlatán – Nem véletlen a döntés!

A WhatsApp a jövőben átláthatóbban fogja tájékoztatni felhasználóit. Igaz ez a szerződésmódosulásokra és a felhasználók döntéseinek tiszteletben tartására. A folyamat nem véletlen vette kezdetét, ugyanis a Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat érte el, hogy az amerikai üzenetküldő és VoIP szolgáltatás üzemeltetője döntést hozzon a vállalásokról.

Az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat, köztük a Gazdasági Versenyhivatalt is tömörítő szervezet, valamint az Európai Bizottság több fordulós párbeszéd keretein belül fejezték ki saját álláspontjukat, és egyeztettek a WhatsApp képviselőivel.

Átláthatóbb tájékoztatás, tisztelet a fogyasztónak

A META tulajdonában levő cég az felhasználók átláthatóbb tájékoztatása mellett döntött. Az egyébként a Facebook-ot is birtokló cég frissítette az általános szerződési feltételek elutasításának és elfogadásának lehetőségét, ezeket jól láthatóan tünteti majd fel. Arról is döntés született, hogy ezekről nem fogja folyamatosan, visszatérően megjeleníteni az értesítéseket, hanem tiszteletben tartja a felhasználói döntéseket.

Félre a hirdetési célból megosztott személyes adatokkal!

Az egyeztetések során kiemelt figyelmet szenteltek a személyes adatokkal kapcsolatos profitálásnak. Az üzleti gyakorlat kapcsán rendkívül fontos a felhasználók tájékoztatása. A WhatsApp biztosította az európai uniós fogyasztóvédelmi hatóságokat arról, hogy a jövőben nem oszt meg hirdetési célból felhasználói személyes adatokat. Lényeges döntés az is, hogy sem harmadik féllel, sem a Meta más cégjeivel, közöttük a Facebook csoporttal sem oszt meg adatokat.

Akár bírsággal is felléphetnek az esetleges hiányosságokkal szemben

A Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat a továbbiakban figyelemmel követi majd, hogy a vállalások miként érvényesülnek a gyakorlatban. Abban az esetben, ha itt hiányosságokat tapasztal, az elvárások jogi eszközökkel történő betartatása érdekében lépnek fel- például bírságok kiszabásával.

Nem ritka a fogyasztók manipulálása!

A fogyasztóvédelmi hatóságok a közelmúltban végeztek egy 25 országra kiterjedő vizsgálatot. Az eredmények arról a sajnálatos tényről árulkodnak, hogy a kereskedőknek több mint harmada valamilyen módon manipulálja a fogyasztókat. Ennek tipikus módja az ún. „sötét mintázatú” módszerek alkalmazása, például a leiratkozás megnehezítése a feliratkozással szemben. Ez természetesen csak az egyik példa, ami a gyakorlatban a fogyasztói érdekek védelme ellen szól. A vásárlói döntések rejtett torzítása elleni küzdelmet a Gazdasági Versenyhivatal is felvette.

CIKKAJÁNLÓ
- Hirdetés -spot_imgspot_img

TÖLTSD LE MOST!

spot_img

Legolvasottabb