az át nem vett csomagokkal kapcsolatos jogi kérdésekről
Ingyenesen letölthető állásfoglalásunkat a FogyasztóBarát, a VirtuálJog, a DrWebshop és a Payee tapasztalt jogászai is véleményezték, mely egy példamutató együttműködés alapját teremtette meg. Köszönjük ezúton is munkájukat!
Az állásfoglalásunk négy kérdés megválaszolására terjed ki:
- Sért-e jogszabályt a vevő, ha nem veszi át a csomagját és jogilag lehetséges-e kártérítést/kötbért követelni az át nem vett csomagok után tőlük, akik nem jelezték azt, hogy nem tudják/nem akarják átvenni az általuk megrendelt terméket?
- Ha a fenti kérdésre igen a válasz, akkor milyen jogi alapokon képzelhető el a kártérítési összeg megtéríttetése a vevővel?
- Technikailag milyen lépésekre van szükség a kártérítési összeg behajthatóságának biztosításához?
- Követelhető-e kártérítési összeg azoktól a fogyasztóktól, akik a sikertelen kézbesítési kísérletek után végül gyakorolják az elállási jogukat (de közben már a webáruháznak költsége keletkezett az át nem vett csomag miatt)?
Ha kíváncsi vagy a válaszokra, akkor töltsd ki a mini igénylőlapunkat és azonnal küldjük neked az állásfoglalást.