Az e-kereskedelem már korántsem csak a termékleírásokról és a minél jobb árképzésről szól. A minden korábbinál több konkurens cég közül például egy jól összeállított blog tartalommal is sikerülhet kitűnni. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a termékek iránt érdeklődők szeretnének többet megtudni az érintett témáról. Ebben a marketing szempontból sem elhanyagolható blog írása nyújthat komoly segítséget.
Miért hasznos a blog írása?
Az olvasók és a keresőmotorok is a jó minőségű, tényleges információkkal szolgáló tartalmakat részesítik előnyben. A profi cikkek arról tesznek tanúbizonyságot, hogy az érintett cég valóban otthonosan mozog a területen, és minőségi termékeket kaphatunk a pénzünkért. Mitől lesz a blog cikk valóban jó? A helyesírás, a stilisztika és a megfelelő tervezés mellett a relevancia is fókuszban van.
Tervezhetőség és relevancia
A Google és a vásárlók egyaránt célkeresztbe kerülnek a tartalmak megírásakor. Ugyanakkor tudatos átgondolásnak, tervezésnek kell megelőznie a mondatok tényleges szövegszerkesztőbe érkezését, hiszen csak így születhetnek az értékesíteni kívántaknak és a vásárlói igényeknek egyaránt megfelelő, releváns szövegek.
Találj megoldást a felmerülő problémákra!
Ez lehet a blog cikkek kiindulópontja. Elvégre a vásárló is rendszerint úgy jut el a webáruház oldalára, hogy valamilyen konkrét problémára szeretne megoldást találni. Ehhez viszont nem elég, ha csak az arcába toljuk a kínált termékeket. Fontos, hogy megismerje azokat, és tegye ezt úgy, hogy közben saját problémájáról is mélyebb információkhoz juthat.
Témát találni a legegyszerűbb dolog!
Sokadszorra újszerűen megfogni a témát nem egyszerű dolog. Ugyanakkor érdemes a vásárló fejével gondolkodni, és azokat a kérdéseket feltenni, megválaszolni, amelyek leggyakrabban előfordulnak az érdeklődők részéről. Ez a SEO szempontokat is fókuszba helyezve lehetővé teszi, hogy a Google szintén előnyben részesítse az érintett tartalmat. A hiteles információk mellett viszont soha nem érdemes elmenni. Elég, ha csak egyetlen olvasó észreveszi, hogy nem a valóságnak megfelelő információk vannak a cikkben, és onnantól futótűzként terjed a dolog a közösségi oldalakon. Ez tipikus példája a rossz reklámnak és a céges image rombolásának.
Ne feledkezz meg a jó címválasztásról és kiemelt képről!
A világháló kínálta információbőségben kell valami, ami felkelti a figyelmet és az aktuálisan megjelent blog cikkre irányítja azt. A jó címválasztás és egy témához passzoló, akár meghökkentő kép nagy segítséget jelent akkor, ha szeretnél kiemelkedni a hasonló tartalmak tömegéből.